A jelenlegi tervek szerint 2025-ben érkeznek az új erőforrások a Formula-1-be, amelyeknek kulcsszerepe lehet abban, hogy a száguldó cirkusz elérje korábban kitűzött célját, miszerint az évtized végére teljesen karbonsemlegessé váljon. Ennek egyik eleme lesz, hogy a jelenleginél jóval kevesebb üzemanyagot fogyasszanak az F1-es autók, amelyeknek a magukkal cipelt üzemanyag okán már így is túl nagy a tömegük – minderről Pat Symonds, az F1 technikai igazgatója beszélt a RaceFans.net szaklap által készített interjúban:
„Az autók nagyon-nagyon nehezek. Mondhatjuk, hogy egy időmérős körnél nem számít, hogy 2 kg-ot üzemanyagot cipelsz magaddal, nem 7,5 kg-ot. Ez nem a világ vége. De ha 100 kilogramm üzemanyaggal vágsz neki a futamnak, az nagyon is számít” – vélekedett a szakember.
Symonds hangsúlyozta: sem a szintetikus üzemanyagok várható felhasználásával, sem a fogyasztás csökkentésével nem szeretnének teljesítményvesztés okozni. „Amikor kijelöltük, mit akarunk kezdeni az autókkal, azt mondtam, hogy ugyanazt a teljesítményt akarom és a jelenlegi üzemanyag-fogyasztás kétharmadát. Azt mondtam: ugyanazt a sebességet, nagyjából ugyanolyan köridőket, kigyorsítást és fékezési kapacitást, valamint kanyarodási képességet akarok.”
Márpedig a technikai vezető szerint ennek egyik módja, hogy az aerodinamika átalakításával csökkenték a Formula-1-es versenygépek légellenállását – csakhogy ez alapesetben a leszorítóerő, s így a kanyarsebesség visszaesésével járna, így a megoldást az „aktív aerodinamika” jelentené Symonds szerint:
„Nem kell hozzá mérnöknek lennünk, hogy rájöjjünk, hogy az egyik oka annak, hogy sok üzemanyagot fogyasztunk, hogy nagy az autók légellenállása. Szóval az első dolog, amit tennünk kell – természetesen a hibridizáció mellett –, hogy csökkentjük a légellenállást. Bizonyos mértékű csökkenés biztosan lesz. Viszont ez leszorítóerő-csökkenéssel is jár, vagyis a kanyarokat nem lehet ugyanolyan gyorsan bevenni. Ez pedig azt jelenti, hogy aktív aerodinamikának kell lennie az autón” – vélekedett.
Az F1-ben már jelenleg is van mozgatható aerodinamikai elem a DRS révén, amelynek szintén a légellenállás csökkentése a célja a kijelölt egyenes szakaszokon, miközben a kanyarokban a „csukott” szárnyállás révén változatlan marad a leszorítóerő.