DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 19. kedd
F1

Adatok: A Red Bull még jelentősen visszafogta autóját

Rossz hír a Mercedes számára, hogy az adatok erősen arra engednek következtetni, hogy Max Verstappenék részéről is bőven van még tartalék a Red Bull-Hondában, a motort is visszafogták.

Az elmúlt években megszokhattuk, hogy a Mercedes látványosan szenved a tesztelésen és még az első versenyhétvége pénteki napján is, aztán az időmérőn begyújtja a rakétákat és hirtelen javulnak közel egy másodpercet Lewis Hamiltonék. Most úgy tűnik, némileg megfordult a trend, a pénteki szabadedzéseken ugyanis úgy bizonyult a legjobbnak a Red Bull hollandja a rövid és a hosszú etapokon is, hogy a mért adatok szerint az energiaitalos autó és a Honda-motor közel sincs még csúcsra járatva.

Az Auto Motor und Sport a nyilvánosságra hozott információk alapján kiszámította a rövid mellett a hosszú menetekben mért átlagtempót és arra jutott, hogy a bikák riválisai ezúttal valóban félhetnek, különösen a Mercedes, mivel úgy került a lista élére Max Verstappen, hogy láthatóan közel sem volt még feltekerve igazán az a Honda-erőforrás.

Ne legyen kétségünk afelől, hogy még a Mercedes sem rúgott oda rendesen, de máris faragott a hátrányából. Lewis Hamilton csak bő két tizedet kapott a második szabadedzésen Verstappentől, ráadásul még egy McLaren-Mercedes, Lando Norris is beférkőzött a két vetélytárs közé. A szaklap szerint egészen szokatlanul kicsik a különbségek a mezőnyben, még a 15. helyen végző Fernando Alonso lemaradása is mindössze 0,923 másodperc.

Most a Red Bull jobban rejtegeti valódi erejét, mint a Mercedes?


Ki okozott pozitív és negatív meglepetést eddig? Yuki Tsunoda a hosszú etapokon körönként csak három tizedre maradt le Sergio Pereztől, ez kiváló bemutatkozás az újonc japántól, aki már a tesztelésen is villantott. Kicsit a vártnál is jobbnak tűnik eddig a McLaren-Mercedes, leginkább Lando Norris jeleskedik eddig és a Ferrari is mindenképpen jócskán faraghatott a tavalyi hátrányán, leginkább Carlos Sainz volt elemében.

A hosszabb etapokon is a Red Bull volt a legjobb Max Verstappennel, 1:37.509-es körre volt képes egy tizenhárom körös menet során közepes keverékű gumikon, miközben Lewis Hamilton ugyanilyen abroncsokon 1:37,549-re, őket Perez négy, Tsunoda pedig további három tizedes lemaradással követte. Mick Schumacher a legkeményebb keveréken két és fél tizeddel ment gyorsabban, mint a leglágyabbal csapattársa, Nyikita Mazepin, mindketten 1:40-en kívülre kerültek. Sebastian Vettel még ismerkedik új autójával, 1:39,0-s idővel Fernando Alonso szintjét hozta a hosszú etapon.

A végsebességi adatokból az Auto Motor und Sport szakoldal arra következtet, hogy a McLarennél már alaposan feltekerték az erőforrást, a Mercedesnél még nem, de a Red Bullnál sem. Lando Norris a mérési ponton 320,3 km/órás csúcssebességet ért el, miközben Lewis Hamiltonnál ez az érték csak 314,4 km/óra. Szintén visszafogottnak tűnik Max Verstappen Honda-motorja, 311,5 km/órás csúcssebességgel, ennél a teszten is sokkal gyorsabban ment, tartalékol a Red Bull.

Ha pedig összevetjük az Alpha Tauriknál mért legmagasabb sebességgel, akkor még inkább egyértelműnek tűnik, hogy a Red Bull még alaposan visszafogta magát a motorteljesítménnyel, valószínűleg még jobban, mint a Mercedes. Izgalmas lehet a hétvége további része.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: