2016-ban az istálló megszületésében alapvető szerepet vállalt a Ferrari és azóta is folyamatosan segítik az amerikai gárdát alkatrészekkel és innovációkkal, olyan mértékben, amelyet a szabályok még megengednek. Bár a 2018-as szárnyaláskor az a vád érte a Haast, hogy egy más köntösbe bújtatott, előző évi Ferrarit vittek pályára.
Tavaly rendkívül gyengének bizonyult az olasz erőforrás a riválisokéhoz képest, ez a partnercsapatokra is drasztikusan rossz hatással volt, az Alfa Romeo és a Haas is a mezőny hátsó felében találta magát és a pontszerzés is csak elvétve sikerült. Az amerikai istállótól idén sem várhatunk csodát, Mick Schumacherék vélhetően az erősorrend legvégén helyezkednek el, ahogy arról a Formula.hu is írt a napokban.
A McLaren az idei évre lecserélte a Renault erőforrásait a Mercedesre, ezért, amikor Cyril Abiteboul és Günther Steiner hosszasan beszélgettek, máris szárnyra kapott a híresztelés, hogy a Haas esetleg Renault-motorokra váltana 2021-től. Ez nem történt meg és a kicsit távolabbi jövőben sem valószínű, hogy megtörténik.
„Tavaly valóban több alkalommal is megbeszéléseket folytattunk arról, mik az ő terveik és hogyan alakulnak a mi terveink az erőforrást illetően. De egyszer sem voltak olyan komolyak ezek a megbeszélések, hogy már tárgyalásnak lehessen nevezni őket, egyszerűen csak eszmét cseréltünk arról, melyikünk hogy képzeli el a jövőt” – nyilatkozta a csapatfőnök a Formel1.de szakoldalnak.
„Aztán arra jutottunk, hogy nem igazán vagyunk közös platformon, úgyhogy annyiban is maradt a dolog. Az embernek mindig minden lehetőséget számba kell vennie és nyitott szemmel körülnézni, mik zajlanak körülötte. Egyértelműen kijelenthetem, hogy a következő években, rövid és középtávon is a Ferrarival leszünk szoros kapcsolatban, ebben semmilyen változás nem áll be.”
„Eleve még a tervezőirodáink is Olaszországban találhatók, nem is érné meg mindent gyökerestől megváltoztatni. Igen, valóban nagyon gyenge volt a tavalyi erőforrás, de hiszek a lojalitásban és Gene Haas úgyszintén. A Ferrari nélkül egyáltalán itt sem lennénk. Most belekerültek a csávába, de remélem, ez csak rövid távon okoz problémát. A Ferrari mindig képes volt újra és újra felállni a padlóról. Nem is lenne etikus az első adandó gondnál ott hagyni őket” – tette hozzá Steiner.