Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. május 16. vasárnap
F1

Formula Erősorrend: Ezt várjuk mi!

Szerkesztőségünk összeállította saját rangsorát a csapatok között. A teszten látottak alapján - leginkább - szakmai szemmel próbáltuk végigvenni, kitől mire számíthatnak az F1-es rajongók.

Megszokhattátok már tőlünk, hogy sosem tudunk a babérjainkon ülni, s bár a Formula Podcastben korábban már elhangzott, mire számítunk a teszten látottak alapján, de úgy éreztük, ideje összeállítani egy konkrét rangsort a csapatok között egy héttel a szezonkezdet előtt. Szerkesztőségünk hét tagja szavazott arról, mi lesz szerintünk az erősorrend a szezonnyitón és az azt követő első hétvégéken. A voksolás menete egyszerű volt, mindenki felállított egy listát, az első helyen szereplő csapat 10 pontot kapott, a második 9-et, a harmadik 8-at és így tovább.

Hulljon hát le a lepel, lássuk mire jutottunk!

  Csapat Pontszám
1.  Red Bull 69
2.  Mercedes  64
3.  McLaren  56
4.  Aston Martin 42
5.  Ferrari  41
6.  Alpine  36
7.  AlphaTauri  35
8.  Alfa Romeo  21
9.  Williams  14
10.  Haas  7


Red Bull 

A Red Bull igyekezett minden gyengeségén javítani a 2021-es szezon előtt, ennek érdekében próbálta kiigazítani a néha makrancos, nehezen kiismerhető karosszéria gondjait és megoldani a vezethetőség kérdését, a Honda egy még erősebb motorral támogatja az energiaitalosokat, illetve az eddigi Achilles-saroknak számító második pilótaülésbe is beültettek egy rutinos, "felsőkategóriás" versenyzőt Sergio Perez személyében. A teszten aztán gyorsnak, megbízhatónak, minden körülmények között igazi kihívónak tűntek - az elmúlt évek után már csak az a kérdés, hogy mennyire valós mindez és mennyire szemfényvesztő a Mercedes?

Mercedes

A hétévnyi szürke dobogó (kizárólag színben, nem hangulatban) látványától megcsömörlött nézők egy rajongóként vágyják a Mercedes-uralom végét, amit a tesztek alapján a Red Bull megváltói eljövetele hozhat le a Földre. De ha láttunk valamit az utóbbi években, ami még a Mercedes tempójánál is meggyőzőbb volt, az a Mercedes azon képessége, hogy legyőzöttnek állítsa be magát az első versenyhétvége előtt. 2017 és 2019 között a Ferrari már eljátszotta az esélyességükbe vetett nézői bizalmat, de a remény sohasem hal meg, és noha már többedszer, de most is kijelentjük, mert így igaz: 2014 óta sohasem tűnt még ennyire sebezhetőnek a Mercedes az előszezonban. Azt azért szögezzük le, hogy nem az lenne a legnyomasztóbb 2021-es forgatókönyv, ha a Mercedes ismét elsétálna a bajnoki címekkel, hanem az, ha a Red Bull legyőzné őket amiatt, mert Brackley-ben már azt a technikát kotyvasztják, amivel az új szabályok alatt visszatérnek korábbi, mindent vivő pozíciójukba.

Idén hatalomátvételt láthatunk az F1-ben?

McLaren 

A csapat újabb győzelme továbbra is várat magára Jenson Button 2012-es Brazil Nagydíjon aratott sikere óta, azonban a Hondával való szakítás és a Renault-val való összeállás egyértelműen a fejlődés útjára terelte a wokingi istállót. Tavaly végre visszatértek a top háromba a konstruktőrök között, idén pedig már a Mercedes erőforrásával felvértezve és egy igazi sztárpilótát – Daniel Ricciardo - megszerezve vehetik üldözőbe a Red Bullt és a Mercedest.

 

A McLaren lesből támadna

Aston Martin

A rózsaszín Mercedesből zöld lett, Sergio Perezből Sebastian Vettel, az eddigi legkisebb csapatból pedig egy gyári háttérrel és kerettel rendelkező istálló. Főleg ez utóbbi miatt várják sokan azt, hogy az Aston Martin lesz a harmadik erő és akár még a két élcsapatot is megcsipkedheti - Otmar Szafnauerék is nagyjából ezt tűzték ki maguk elé célként. A tesztek során azonban sem a tempó, sem a megbízhatóság nem volt igazán biztató és ha lehet hinni ezeknek az adatoknak, akkor a McLaren egyelőre legalább annyival előttük van, amennyivel tavaly megelőzte őket a pontversenyben - vajon beférhetnek év végén a top háromba?

Ferrari 

Bármi is történt az előző szezonban, az nem ismétlődhet meg még egyszer, ez bizonyos. A Ferrari motorja és az FIA-val köttetett - nyilvánosságra nem hozott – paktum egész éven át beszédtémát szolgáltatott, hiszen bűngyenge teljesítményt láthattunk az olaszoktól. Új pilótával és az új szezonnak köszönhetően reményekkel teli vág neki a Scuderia az előttünk álló évnek. Ennek ellenére ellentmondásos információk érkeznek a csapat és az erőforrás háza tájáról, de mi azért biztosak vagyunk benne, hogy a maranellóiak, ha nem is sokat, de idén mindenképpen előrébb lépnek.

Alpine

A gyönyörű festésű és extrém légbeömlővel ellátott A521 tesztidőszaka meglehetősen eseménytelennek nevezhető – persze ez nem feltétlenül jelent problémát, a Mercedes például biztosan hálás lett volna három hasonlóan eseménytelen napért. A döbbenetesen szorosnak ígérkező középmezőny sűrűjében vannak jelenleg a franciák, de egyelőre talán nincs meg az az átütő erő bennük, amivel kiemelkedhetnének az Aston, az Alpha és a Ferrari közül.

AlphaTauri

Az előszezon egyik legnagyobb kérdőjele az AlphaTauri, akik a teszteken roppant meggyőző teljesítményt mutattak újraszínezett versenyautójukkal: Gasly az óriási munkamennyiséggel, Tsunoda pedig sebességével tűnt ki – még akkor is, ha figyelembe vesszük leggyorsabb körének eredményeit. Bár erősorrendünkben csak a hetedik helyre tettük őket, a megújult Honda-erőforrás, Gasly tavalyi ellenállhatatlan formája és a Kvjat–Tsunoda minőségi csere hozzásegítheti az istállót, hogy nagyon kellemetlen perceket okozzanak középmezőnybeli riválisaiknak.

 

Alfa Romeo

A tavalyi sereghajtó hármasból egyértelműen az Alfa Romeo mutatta a legmeggyőzőbb teljesítményt a bahreini teszten: az érezhetően erősebbé váló Ferrari-motorból ők is profitálni látszanak, ezzel lerázhatják magukról a Williamst és a Haast, sőt némi szerencsével a középmezőny végébe is bele-beleharaphatnak. Kimi Raikkönen rutinján biztosan nem fog múlni a dolog, és Antonio Giovinazzi is fejlődést mutatott az előző szezonban, amire tovább építkezhet ő és a csapat is.

 

Williams 

A bahreini teszt alapján az utóbbi évek sereghajtója az idei mezőny egyik legjobban behatárolható csapata. Az még kérdés, hogy a középmezőny hátsó traktusához képest most mekkora hátrányban lesz, ám az már a háromnapos felkészülés alatt kikristályosodott, hogy a Haast minden bizonnyal maga mögé utasította. Az FW43B kódjelű autó aerodinamikailag messze áll a tökéletestől, de az eddigiek alapján 2019 óta ez a konstrukció a csapat legjobb alkotása.

 

Haas

Minden jel arra mutat, hogy a Haas megörökölte a sereghajtó pozíciót a Williamstől. Egy váltóhibát leszámítva a csapatnak viszonylag sima tesztje volt, ennek ellenére semmilyen kiemelkedő mozzanatot nem produkáltak. Az idei Haas változott legkevesebbet a tavalyi autóhoz képest, egyes számítások két másodperc felettire saccolják a körönkénti lemaradást, ráadásul Günther Steiner már korábban jelezte, hogy 2021-ben csak az első versenyig fejlesztenek: ilyen feltételek mellett nem várhatunk csodát az újonc pilótapárostól.

Mi sem jósolunk sok jót a Haas számára

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?