Bő másfél évvel ezelőtt robbant a bomba, amikor is a riválisok hosszú gyanakvását és csípős megjegyzéseit követően a szövetség szigorított az erőforrásokat érintő szabályozáson, sokkal tüzetesebben ellenőrizték a versenyautók motorjainak működési rendszerét. Austinban a Ferrari egy csapásra visszaesett motorerő tekintetében és azóta sem sikerült futamot nyernie.
Lewis Hamiltonnak is voltak nehezen félreérthető utalásai arra, hogy a Ferrari erőforrása nem egészen (volt) legális, Max Verstappen pedig még tovább ment, egyenesen csalónak nevezte a Scuderiát és egyértelmű összefüggést látott a vörösök hirtelen visszaesése miatt.
A Netflixen látható „Drive to Survive” harmadik évadában ismét előkerül a téma, vajon illegális erőforrásokkal versenyzett-e hónapokon keresztül az olasz istálló. A csapatfőnök azonban nem nagyon kertelt a válaszában, villámgyorsan lepattintotta és egyértelműsítette, hogy nem is kíván erről többet beszélni.
A 2020-as szezon kezdete előtt ugyanis az FIA bejelentette, hogy a Ferrari motorjaiban szabálytalanságokat fedeztek fel, emiatt szigorítottak a szabályokon, hogy mindez ne ismétlődhessen meg. „Soha nem szegtünk szabályt, soha nem csaltunk, ez mind csak mendemonda. Nem is szeretnék ehhez többet hozzátenni, részünkről ez már egy régen lezárt ügy” – fejtette ki véleményét röviden Mattia Binotto.
A jelek arra utalnak, hogy amennyiben a Ferrari nem rejtegette szándékosan és látványosan valódi erejét a bahreini tesztek során, akkor 2020 után 2021-ben sem lesz az élmezőny tagja a Scuderia, a feltámadásra még várni kell. Hogy mennyire fejlődött a tavaly leggyengébbnek számító Ferrari-motor, még nem tudni, de a Honda már bejelentette, hogy az ő egységük meghaladta a tavalyi Mercedes-erőforrás szintjét.