Pénteken végre elérkezett a várt nap: közel három hónapos téli szünetet követően pályára gurult a Formula-1-es mezőny Bahreinben a kollektív teszt első napján. Nem mindenkinek indult azonban zökkenőmentesen a felkészülés: a világbajnoki címvédő Mercedes például súlyos órákat veszített amiatt, mert Valtteri Bottas reggeli installációs köre után problémát tapasztaltak a váltóval, amelyet így ki is kellett cserélni a W12-esben. Toto Wolff csapatfőnök elismerte, hogy váratlanul érték őket a gondok, amely miatt Bottas alig fél órát körözhetett ma, de Lewis Hamilton is hosszú ideig a bokszban rostokolt a délutáni négyórás etap során.
Persze nemcsak a Mercedesnek adódtak nehézségei pénteken: az F1-es debütálása előtt álló Mick Schumacher Haasában ugyancsak váltót kellett cserélni, Sebastian Vettel Aston Martinja a bokszutca kijáratánál állt le, míg Charles Leclerc alatt a délelőtti gyakorlás vége felé adta meg magát a Ferrari, így stílszerűen a piros autó váltotta ki a teszt első piros zászlós megszakítását. Délután ráadásul homokvihar is nehezítette az összes csapat dolgát – ennek ellenére a leggyorsabb körök az estébe és villanyfényes körülményekbe nyúló második etap során születtek.
Konkrétan az élen Max Verstappen zárt a C3-as jelzésű közepes keverékű abroncson futott 1:30,674-es idővel. Egyúttal a legszorgalmasabb is a holland volt, neki köszönhetően egyedül a Red Bull jutott 130 megtett kör fölé, ami több mint két bahreini versenytávnak felel meg. Így sem volt azért tökéletes napja Verstappennek, egy megpördülést is begyűjtött – amivel persze nem volt egyedül, többek között Carlos Sainztól és Nyikita Mazepintől is láthattunk hasonlót.
Bizakodó lehet az újra Mercedes-erőforrásokkal felszerelt McLaren is: Lando Norris kéttizedes hátránnyal a második lett, a délelőtti etap leggyorsabbja, Daniel Ricciardo pedig a hetedik helyen zárt új csapatával eltöltött első tesztnapja során, amely az új motor ellenére is mindenféle látványos probléma nélkül lezajlott. Norrist az Alpine-t erősítő Esteban Ocon követte a sorban (Verstappenhez hasonlóan ő is egész napra megkapta az autót, az állkapcsában titánlemezekkel versenyző Fernando Alonso holnap fog vezetni), majd jött Lance Stroll az Aston Martinnal, Sainz a Ferrarival és Antonio Giovinazzi az Alfa Romeóval, azaz kifejezetten változatosan alakult az eredménylista – de persze a köridőkből nem lehet sok tanulságot levonni a tesztek során.
Ricciardo mögött az Alpha Tauri párosa, Pierre Gasly és Yuki Tsunoda következett: a japán a kilencedik helyével az újoncok között is a legjobb lett, hiszen a Haas duója csak a mindössze hat kört teljesítő Bottast tudta megelőzni. Hamilton tette teljessé a top 10-et, a Mercedes a fentebb említett gondok okán kevesebb, mint ötven kört tett meg az első napon. Charles Leclerc, Kimi Raikkönen és Sebastian Vettel a 11-12-13. időket tudhatták magukénak, de ők mind délelőtt kaptak lehetőséget. A Williamsnél a tesztpilóta Roy Nissany kapott lehetőséget, a magyar kötődésű izraeli pilóta a Haasokat megelőzve a 14. helyen zárt.
Folytatás szombaton, amikor immár Alonso és Sergio Perez is akcióba lendül – a pénteki napról készített élő szöveges tudósításunk IDE KATTINTVA olvasható vissza.
Az első tesztnap összesített végeredménye:
No. | Pilóta | Csapat | Köridő/Hátrány | Gumi | Körszám |
1. | Max Verstappen | Red Bull | 1:30.674 | C3 | 139 |
2. | Lando Norris | McLaren | +0.215 | C2 | 46 |
3. | Esteban Ocon | Alpine | +0.472 | C2 | 129 |
4. | Lance Stroll | Aston Martin | +1.108 | C4 | 46 |
5. | Carlos Sainz | Ferrari | +1.245 | C3 | 57 |
6. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | +1.271 | C2 | 68 |
7. | Daniel Ricciardo | McLaren | +1.529 | C3 | 45 |
8. | Pierre Gasly | AlphaTauri | +1.557 | C3 | 74 |
9. | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | +2.053 | C2 | 37 |
10. | Lewis Hamilton | Mercedes | +2.238 | C2 | 42 |
11. | Charles Leclerc | Ferrari | +2.568 | C3 | 59 |
12. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | +2.646 | C2 | 63 |
13. | Sebastian Vettel | Aston Martin | +3.068 | T | 51 |
14. | Roy Nissany | Williams | +4.115 | C4 | 83 |
15. | Nikita Mazepin | Haas | +4.124 | T | 70 |
16. | Mick Schumacher | Haas | +5.453 | C2 | 15 |
17. | Valtteri Bottas | Mercedes | +6.176 | C2 | 6 |