DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Verstappen-elsőség és Mercedes-gondok az első tesztnapon

A Red Bull pilótája tette meg a leggyorsabb és a legtöbb kört is a bahreini teszt első napján, mögötte Lando Norris és Esteban Ocon sorakozott. A Mercedes váltóprobléma miatt került hátrányba.

Pénteken végre elérkezett a várt nap: közel három hónapos téli szünetet követően pályára gurult a Formula-1-es mezőny Bahreinben a kollektív teszt első napján. Nem mindenkinek indult azonban zökkenőmentesen a felkészülés: a világbajnoki címvédő Mercedes például súlyos órákat veszített amiatt, mert Valtteri Bottas reggeli installációs köre után problémát tapasztaltak a váltóval, amelyet így ki is kellett cserélni a W12-esben. Toto Wolff csapatfőnök elismerte, hogy váratlanul érték őket a gondok, amely miatt Bottas alig fél órát körözhetett ma, de Lewis Hamilton is hosszú ideig a bokszban rostokolt a délutáni négyórás etap során.

verstappen-redbull-bahrein-teszt-day1



Persze nemcsak a Mercedesnek adódtak nehézségei pénteken: az F1-es debütálása előtt álló Mick Schumacher Haasában ugyancsak váltót kellett cserélni, Sebastian Vettel Aston Martinja a bokszutca kijáratánál állt le, míg Charles Leclerc alatt a délelőtti gyakorlás vége felé adta meg magát a Ferrari, így stílszerűen a piros autó váltotta ki a teszt első piros zászlós megszakítását. Délután ráadásul homokvihar is nehezítette az összes csapat dolgát – ennek ellenére a leggyorsabb körök az estébe és villanyfényes körülményekbe nyúló második etap során születtek.

Konkrétan az élen Max Verstappen zárt a C3-as jelzésű közepes keverékű abroncson futott 1:30,674-es idővel. Egyúttal a legszorgalmasabb is a holland volt, neki köszönhetően egyedül a Red Bull jutott 130 megtett kör fölé, ami több mint két bahreini versenytávnak felel meg. Így sem volt azért tökéletes napja Verstappennek, egy megpördülést is begyűjtött – amivel persze nem volt egyedül, többek között Carlos Sainztól és Nyikita Mazepintől is láthattunk hasonlót.

Bizakodó lehet az újra Mercedes-erőforrásokkal felszerelt McLaren is: Lando Norris kéttizedes hátránnyal a második lett, a délelőtti etap leggyorsabbja, Daniel Ricciardo pedig a hetedik helyen zárt új csapatával eltöltött első tesztnapja során, amely az új motor ellenére is mindenféle látványos probléma nélkül lezajlott. Norrist az Alpine-t erősítő Esteban Ocon követte a sorban (Verstappenhez hasonlóan ő is egész napra megkapta az autót, az állkapcsában titánlemezekkel versenyző Fernando Alonso holnap fog vezetni), majd jött Lance Stroll az Aston Martinnal, Sainz a Ferrarival és Antonio Giovinazzi az Alfa Romeóval, azaz kifejezetten változatosan alakult az eredménylista – de persze a köridőkből nem lehet sok tanulságot levonni a tesztek során.

Ricciardo mögött az Alpha Tauri párosa, Pierre Gasly és Yuki Tsunoda következett: a japán a kilencedik helyével az újoncok között is a legjobb lett, hiszen a Haas duója csak a mindössze hat kört teljesítő Bottast tudta megelőzni. Hamilton tette teljessé a top 10-et, a Mercedes a fentebb említett gondok okán kevesebb, mint ötven kört tett meg az első napon. Charles Leclerc, Kimi Raikkönen és Sebastian Vettel a 11-12-13. időket tudhatták magukénak, de ők mind délelőtt kaptak lehetőséget. A Williamsnél a tesztpilóta Roy Nissany kapott lehetőséget, a magyar kötődésű izraeli pilóta a Haasokat megelőzve a 14. helyen zárt.

Folytatás szombaton, amikor immár Alonso és Sergio Perez is akcióba lendül – a pénteki napról készített élő szöveges tudósításunk IDE KATTINTVA olvasható vissza.

Az első tesztnap összesített végeredménye:

No. Pilóta Csapat Köridő/Hátrány Gumi Körszám
1. Max Verstappen Red Bull 1:30.674 C3 139
2. Lando Norris McLaren +0.215 C2 46
3. Esteban Ocon Alpine +0.472 C2 129
4. Lance Stroll Aston Martin +1.108 C4 46
5. Carlos Sainz Ferrari +1.245 C3 57
6. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo +1.271 C2 68
7. Daniel Ricciardo McLaren +1.529 C3 45
8. Pierre Gasly AlphaTauri +1.557 C3 74
9. Yuki Tsunoda AlphaTauri +2.053 C2 37
10. Lewis Hamilton Mercedes +2.238 C2 42
11. Charles Leclerc Ferrari +2.568 C3 59
12. Kimi Räikkönen Alfa Romeo +2.646 C2 63
13. Sebastian Vettel Aston Martin +3.068 T 51
14. Roy Nissany Williams +4.115 C4 83
15. Nikita Mazepin Haas +4.124 T 70
16. Mick Schumacher Haas +5.453 C2 15
17. Valtteri Bottas Mercedes +6.176 C2 6
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: