Komoly változás következhet be idén a nagydíjhétvégék egy részének lebonyolításában, amennyiben az F1 vezetősége és a csapatok rábólintanak a sprintfutamok elképzelésére. A három helyszínen tervezett 100 km versenytávú esemény részletei még kidolgozás alatt állnak, de az érintettek közül szinte mindenki egyöntetűen pozitív fogadtatásban részesítette az ötletet.
Jean Todt, az FIA elnöke is alapvetően támogatja az újításokat, de csak akkor, ha azok nem ártanak a Formula-1 sportértékének – minderről a Cambridge Union interjújában beszélt:
„Ha tudunk találni – és ezt próbáljuk elérni – innovatív módot arra, hogy több izgalmat és jobb show-t produkáljunk, akkor azt megtesszük, de nem a sport tönkretétele árán” – idézi szavait az F1i.com szaklap. „Szándékunkban áll már idén két-három nagydíjon egyfajta „szuperkvalifikációt” rendezni. Szóval örömmel csinálunk valamit, de nem akarjuk tönkretenni a sport természetét.”
Todt éppen ezért nem támogatta a fordított rajtrácsról szóló, mostanra egyértelműen elvetett elképzeléseket: „Azért ellenzem a fordított rajtrácsot, mert az mesterséges. Két napot töltenek a csapat azzal a versenyhétvégéken, hogy a lehető legversenyképesebbek legyenek és a legjobb rajthelyet szerezzék meg. Szóval mi értelme lenne ennek, ha a leggyorsabb a mezőny végéről indulna? Ez teljes mértékben ellentétes lenne a sport érdekeivel és természetével.”
Az FIA elnöke úgy véli, az idén bevezetendő, s a következő években fokozatosan tovább szigorított költséglimit az első és jó lépés abba az irányba, hogy egyenlőbbé tegyek a küzdelmet az istállók között, hiszen elmondása szerint elsősorban az új szabályozás a három nagycsapatot, a Mercedest, a Red Bullt és a Ferrarit érinti.