DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Így újította meg motorját a Honda az utolsó évre

A kiszállás előtt még összerakott egy új erőforrást a Honda: néhány hónap alatt sikerült felgyorsítani a fejlesztést és előrehozni a 2022-re szánt csomagot. A fékpadon látott eredmények biztatóak.

Az idei lesz a Honda búcsúszezonja a Formula-1-ben, miután a márka befejezi szerepvállalását: az erőforrásokat 2022-től a Red Bullra hagyományozzák, amely házon belül hoz létre egy motorrészleget. Habár az utolsó évről van szó, a mérnökök még egyszer utoljára jelentősen átszabták a Honda-erőforrást – erről beszélt Toyoharu Tanabe, a japánok technikai igazgatója az Alpha Tauri AT02 bemutatása kapcsán.

„A Covid-19 pandémia előtt az volt a terv, hogy ebben az évben új erőforrást vezetünk be, de a nehézségek és korlátozások, a hosszú F1-es leállás, az európai lezárások és az alkatrészellátás csúszása folytán úgy döntöttünk, 2022-re halasztjuk. Miután viszont 2020 októberében a Honda bejelentette távozását a sportból 2021 végén, újraértékeltük a helyzetet, változtattunk tervünkön, és újból a 2021-es bevezetés mellett döntöttünk. Nagyon szűk időkeret állt rendelkezésre a változásra, de sikerült előrehoznunk a fejlesztéseket és felkészülési programot. A Hondánál úgy éreztük, fel akarjuk használni minden technikai tudásunkat, mielőtt távozunk” – mondta el Tanabe a színfalak mögött zajló folyamatokról.



„A fékpadon látott számok megfelelnek annak, amire számítottunk. Lássuk, mennyire lesz versenyképes a pályán, a versenyeken” – beszélt arról a technikai igazgató, hogy a szoros határidők ellenére a tesztelés jó eredményeket hoz. A motoron történt változásokat így jellemezte: „Nehéz pontosan meghatározni, melyik alkatrészeken történt a legtöbb munka. A motorerő és megbízhatóság fejlesztése céljából módosítottuk a belsőégésű motort, a turbinát és energia-visszanyerő rendszert. Ez a harmadik évünk az Alpha Taurival, és hogy teljes egységként is fejlődjünk, a teljes erőforrás installációját és elrendezését is javítottuk.”

A 2020-as szezonra a versenyek alacsony száma miatt nem voltak jellemzők a motorcsere miatti büntetések, a négy hondás autónak azonban sikerült egyetlen erőforrásból fakadó hátrasorolás nélkül teljesítenie a szezont.

„Amikor a Honda 2015-ben visszatért az F1-be, nehéz időket éltünk át, de sokat tanultunk belőle, tavalyi jó megbízhatóságunk pedig ezeknek a leckéknek köszönhető. Sok dolgot változtattunk az idei erőforráson, de a megbízhatóságról szerzett tapasztalatainkat is szem előtt tartottunk. A teljesítmény és megbízhatóság között óvatosan kell egyensúlyozni. Reméljük, az egyensúlyi állapot megmarad idén is. Várhatóan többet tudunk tenni, ha jártunk kint a pályán, melyet követően működési változásokat tudunk végrehajtani az erőforráson” – mondta el Tanabe.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: