Amióta a Honda múlt héten bejelentette, hogy a 2021-es szezon végén ismét távozik a Formula-1-ből, megindultak a találgatások arról, hogy ki lehet a Red Bull (és az Alpha Tauri) motorpartnere 2022-től kezdődően. A japán gyártó már felajánlotta, hogy az energiaitalosok rendelkezésére bocsátják az infrastruktúrájukat, ahogy a Honda előtti beszállítójuk, a Renault felé is tettek békülő lépéseket a legutóbbi viharos szakításuk után.
Ezeken kívül opció lenne még egy új motorgyártó becsábítása, vagy a másik két jelenlegi erőforrásgyártó, a Mercedes és a Ferrari felkérésére. Előbbit viszont eleve sokan szinte kizártnak tartják, mivel a Mercedes legfőbb kihívója épp a Red Bull – most pedig maga Toto Wolff erősítette meg, hogy nem fognak motort adni a rivális csapatnak:
„Több oka is van ennek, de a legfőbb, hogy már így is négy csapatot látunk el erőforrásokkal, beleértve magunkat is” – magyarázta a Mercedes csapatfőnöke az Eifel Nagydíj pénteki sajtótájékoztatóján. „Már majdnem olyan helyzetben vagyunk, hogy nem is tudunk mindenkinek erőforrást gyártani, szóval nincs erre kapacitásunk. De nincs kétségem felőle, hogy Helmutéknak van B terve, ahogy mondta, és talán nem is kell egyik motorszállítóra sem hagyatkozniuk” – utalt Wolff a fentebb említett alternatívákra.
A Ferrari csapatvezetője, Mattia Binotto nem fogalmazott ilyen határozottan, de azt leszögezte, hogy első körben a Red Bullnak kell kéréssel fordulni hozzájuk: „Nem gondolkodunk rajta, de szerintem elsőként nem is nekünk kell döntenünk, hanem a Red Bullnak kell megkeresnie minket ezért. Nagyszerű csapat, efelől semmi kétség. Úgy vélem, rengeteg energiát igényelne az ellátásuk, de át kell ezt gondolnunk, nincs még álláspontunk ennek kapcsán, időbe telik majd, hogy döntést hozzunk. Hirtelen bejelentés volt ez a Hondától, és most olyat kell megfontolnunk, amit néhány éve még nem.”