A vita még Silverstone-ban kezdődött, ahol kihirdették a Racing Point büntetését, 15 világbajnoki pont levonását és 400 ezer dollár pénzbírságot. Zak Brown egyszerűen a „baromság” jelzővel illette a rivális csapat korábbi magyarázatát, miszerint a kérdéses fékhűtés fotók alapján készült. Ha pedig ebben mellébeszélt a Stroll-csapat, akkor az autó többi részét is meg kell kérdőjelezni, tette hozzá. A bújtatott vádat nem hagyhatta szó nélkül Otmar Szafnauer, a Racing Point csapatfőnöke.
„Zak Brown szerint baromságot beszélünk, de ő nem mérnök. Fogalma sincs, miről beszél. Meglepő, milyen keveset tud az F1 szabályairól. Valószínűleg többet tud a történelmi versenyzésről, mint az F1-ről” – mondta Szafnauer szintén még Silverstone-ban. A McLaren-vezérnek gyűjteménye van klasszikus versenyautókból, melyekkel időnként ő is rajthoz áll – Szafnauer odaszúrásában pedig az is szerepet játszhatott, hogy Brown mindig szívesen előhozakodik a McLaren múltjával.
A csapatfőnökök pénteki barcelonai sajtótájékoztatóján az újságírók emlékeztették Brownt Szafnauer múltkori jelentésére. Az amerikai nem fogta vissza magát – kínos helyzetbe hozva a Racing Point főnökét, tekintve, hogy egymás mellett ültek.
„Sok mindenben igaza volt Otmarnak. Nem vagyok mérnök, nem tudom a szabálykönyvet elsőtől az utolsó oldalig. Ugyanis vezérigazgatóként van egy csapatom, amelynek az a dolga, hogy ismerje a szabálykönyvet és előírásokat” – mondta Brown. „Amióta vezetem a McLarent, sosem büntettek meg egy dollárra sem, nemhogy 400 ezerre. Sosem vontak le tőlem pontokat. Ha jól tudom, Otmar azt hitte, hogy csak 7,5 pontról van szó, amíg a tévések rá nem mutattak, hogy 15-ről.”
„Ha pedig felhozta a történelmi versenyzést, amit nagyon szeretek, akkor meghívnám Otmart, hogy csatlakozzon hozzám, mert már most történelmi autóval versenyez a csapata” – szúrt oda, erősítve az elterjedt nézetet, hogy az RP20 valójában a tavalyi Mercedes másolata.