Steward
Vaszilykó Péter
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. szeptember 27. vasárnap
F1

Racing Point: Zavarba ejtő a büntetésünk

Otmar Szafnauer csapatvezető örül neki, hogy technikai szempontból legálisnak minősítették az RP20-ast, de így sem érti, hogy pontosan miért is kaptak pontlevonást és pénzbírságot.

Péntek délelőtt végre közzétették az FIA döntését a Renault Racing Pointot érintő óvása kapcsán: utóbbi csapattól 15 pontot vontak le – hét és felet autónként –, valamint összesen 400 ezer eurós bírság kifizetésére kötelezték. Az indoklás szerint ugyanis a megvizsgált fékhűtések szabályosak voltak, így a további versenyeken is használhatják őket, ám azokat valóban a Mercedes tavalyi eleme alapján tervezték meg – amelyekhez akkor nem listázott alkatrészként még hozzájuthattak.

szafnauer-dppi-racingpoint-1



Otmar Szafnauer, a Racing Point csapatvezetője éppen ezért felemásan értékelte az ítéletet a Sky Sports F1-nek adott nyilatkozatában:

„A jó hír az ítéletből, hogy technikai szempontból teljesen legális az autónk, szóval továbbra is használhatjuk ezt a fékhűtést. Csak a folyamatról van szó, ami pedig a sportszabályzatban áll. Elolvastuk a sportszabályzatot, de semmi konkrétum nincs benne, ami azt mondaná, hogy nem lehet azt megtenni, amit mi csináltunk. Más csapatok pontosan ugyanezt csinálták, vagy akár még jobban, mint mi. Ezért kicsit zavarba ejtő is a büntetés. Ugyanakkor most el kell döntenünk, hogy fellebbezzünk-e ellene. De ahogy mondtam, a jó hír, hogy továbbra is használhatjuk ezt az autót, mert szabályos.”

Szafnauer hozzátette: ők is amellett szavaztak tavaly, hogy a szóban forgó alkatrészt vegyék fel a listázott elemek közé, ám amikor ez megtörtént, már jócskán benne voltak az idei autó tervezésében. Mindenesetre az FIA már jelezte, hogy igyekszik szigorítani a szabályokon, hogy a „rózsaszín Mercedeshez” hasonló másolások a jövőben ne történhessenek meg az F1-ben. Lehet persze, hogy még ennek az ügynek sincs vége, a rivális istállók – mindenekelőtt a McLaren és a Renault – ugyanis nem elégedett a büntetésekkel: véleményük szerint nem úszhatnak meg anyagi szankcióval egy olyan kihágást, amellyel konkrét előnyük van a pályán.

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?