DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Hogyan készül a BWT Racing Point kormánya?

Hosszas szünet után július elején újraindult a 2020-as Formula 1 szezon. A versenyek egyelőre zárt kapukkal zajlanak, a csapatok is – szó szerint – buborékban, egymástól elkülönítve dolgoznak.

A BWT Racing Formula 1 Team a hétvégén megrendezett Magyar Nagydíjon jelentős sikert ért el: Lance a 4., Checo pedig a 7. helyen végzett. Eredményükkel hozzájárultak ahhoz, hogy a Gambiában élők tiszta, biztonságos ivóvízhez jussanak, hiszen a BWT AQA Pearls Alapítványa 2 kutat épít az ország egy-egy falujában.

Egy online esemény exkluzív bepillantást engedett a kulisszák mögé. Beleshettünk a paddockba, megnézhettük, milyen kormányt használ Lance és Checo, megismerkedtünk a csapattal dolgozó szakemberekkel, az erőnléti edzővel, mérnökökkel, akik néhány kulisszatitkot is megosztottak velünk. Kiderült, hogy egyforma-e a két pilóta kormánya és mennyibe kerül a speciális fejlesztés, és hogy mi lesz a rózsaszín kamionokból a versenyek ideje alatt.

01_124702_1ST5889



Új idők, új szokások a bokszban

„Az ausztrál Grand Prix futam törlése óta az F1, a FIA és minden csapat nagyon sokat dolgozott azon, hogy újra versenyezhessünk. A legfontosabb számunkra a csapat összes tagjának a biztonsága. Maszkot viselünk, tartjuk a távolságot és háromnaponta mindenkit tesztelünk” - mondta el Tim McCullough főmérnök. 

A garázsban

Mark Grey operational manager a garázsban bemutatta azt a speciális kommunikációs panelt, melynek segítségével az irányító a pilótákkal, szerelőkkel, de akár a gyárral is tud kommunikálni.

Láthattuk a szembetűnő rózsaszín BWT kamionokat is, melyeket az európai szezonban használnak szállításra. A kamionok a versenyek helyszínén új funkciót kaptak: gyors átalakulás után egy technikusi iroda, egy szerelőműhely a helyszíni előkészületekhez és egy tárolóhelyiség is helyet kap bennük. 

01_101459_69I7891

Hogyan készül a kormány?

Charlie Blackwall, senior control systems engineer segítségével a BWT Racing Team autóinak kormánykerekét ismerhettük meg részletesen.  

A kormány gyártási folyamata a pilótával történő egyeztetéssel kezdődik, az összes ötletét beépítik, amiről azt gondolják, hogy helye van a kormányon. 

Hogy milyen a jó kormány? Ergonomikus: amikor a pilóta keze a kormányon van, minden gombhoz és kapcsolóhoz könnyedén hozzá kell férnie., hiszen kulcsfontosságú, hogy a kezét a lehető legkevesebbszer kelljen elvennie a kormányról. Checo és Lance kormánya majdnem egyforma, azonban minimális különbséget fedezhetünk fel a markolatban és a gombok sorrendje is eltér. 

És hogy mennyibe kerül egy ilyen kormány? 

Nagyon nehéz számszerűsíteni, hiszen rengeteg idő és fejlesztés van benne. Az anyagköltsége körülbelül 20 000 font (kb. 7,5 millió forint). Ez tartalmazza a szénszálas vázat, a két belső részt, a képernyőt és a belső elektronikus egységeket. „Amikor minden részegység készen megérkezik a gyárba, nekünk már csak össze kell állítani, ez körülbelül egy hetet vesz igénybe. Ezután elvégezzük a szükséges teszteket, majd jön a pilótaszimuláció, hogy lássuk, elégedett-e a pilóta a funkcionalitással. Csak ezután tudjuk a pályán tesztelni” – mondta el a mérnök. 

02_090107_69I0106 (2)

Műanyagmentes július, műanyagmentes istálló

A BWT #bottlefreezone, azaz a műanyagpalack-mentes koncepciója az istállóban is létrejött. 

„Ez a teljeskörű, palackmentes koncepció a BWT Racing Pointnál is megvalósult, így bárhová is megy a csapat, ha lehetőségük van rá, a helyi vizet használják, és nem terhelik a környezetet egyszerhasználatos műanyagpalackokkal” – mondta Petró Gyula, a BWT Hungária Kft. ügyvezető igazgatója. 

Tavaly júliusban a #műanyagmentesjúlius kezdeményezéshez csatlakozva a BWT Magyarországon útjára indította a Vízlelőhely kampányt azzal a céllal, hogy az egyszerhasználatos műanyagpalackok cipelése nélkül, a helyi víz fogyasztására ösztönözzenek mindenkit.

Tiszta vízért versenyeznek 

A BWT b.WATER Mission a BWT AQA Pearls Alapítványának projektje, mely az indítása óta eltelt 2 évben máris jelentős eredményeket ért el.

A célja, hogy az elkövetkező 7 évben 10 000 b.Water Mission vízcsapot telepítsenek az afrikai Gambiában, hogy az ott élők is tiszta, biztonságos ivóvízhez juthassanak. Azt szeretnék elérni, hogy senkinek ne kelljen 150 méternél többet gyalogolni az ivóvízért.

A BWT Racing Team is beszállt a projekt népszerűsítésébe. Minden olyan verseny után, ahol a pilótái az első 10-ben, vagyis pontszerző helyen végeznek, a BWT kutat épít Gambia egy-egy falujában.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: