A Racing Point volt az első csapat, amely a kényszerszünetet követően pályára gurult 2020-as versenygépével. A szabályok értelmében ezt filmnap keretében tehették meg Silverstone-ban, így 100 kilométerben limitálták a teljesíthető távot, míg a kétéves autóval tesztelő Renault a táv sokszorosát, 250 kört teljesített a Red Bull Ringen. Fejlesztés szempontjából gyakorlati haszna a tesztnek – melyen ráadásul csak bemutatóabroncsok használhatók – így nem sok volt, azonban a csapat kipróbálhatta a bokszban érvényes biztonsági előírásokat, melyeket a szezon első versenyein követni kell.
„Igazi kihívás lesz. Figyelni kell a mérnökök közti távolságra, amikor az autón dolgoznak, valamint személyes védőfelszerelést kell viselni” – magyarázta Andy Green műszaki igazgató. „Ez effektíven hatással van az autón végzett munkák időtartamára. Egyes feladatok sokkal tovább fognak tartani. Ezzel meg kell birkóznunk, mivel a pályán tölthető időnk versenykörülmények között limitálva van, szabály vonatkozik arra, hogy éjszaka tilos az autón dolgozni.”
Green arról beszélt, fennáll a veszélye annak, hogy edzést vagy időmérőt kell kihagyni, ha hosszadalmas szerelési munkát kell elvégeznie a csapatnak, vagy az egyik versenyző balesetet szenved délelőtt. Hiába képesek a Formula-1-es szerelők bámulatos gyorsasággal dolgozni – ahogy a múltban láthattuk –, ha a protokollok korlátozzák munkájukat.
„Reméljük, hogy nem kell majd sietnünk! Gyanítom, hogy egy motorcsere kétszer annyi ideig fog tartani, mint korábban. A személyzet bizonyos tagjaiból egyszerre csak egy dolgozhat az autón, ez pedig korlátozza a gyorsaságot az erőforrás cseréje során. A megbízhatóság kulcsfontosságú tényezővé válik, mindennek simán kell működnie. Ha nagyobb megbízhatósági hiba történik, az teher lesz a csapaton. A két versenyzőnek szintén tisztában kell lenniük azzal, hogy ha szabadedzés közben kicsúsznak és megrongálják az autót, akkor a javítás sokkal tovább tarthat” – mondta el Green.