DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

És a Williams kap-e gazdaságélénkítő csomagot?

Már nem az első korábbi Formula-1-es csapatfőnök fejezte ki aggályait amiatt, hogy ha a sport vezetői nem intézkednek az idei válsághelyzetben, az akár versenyistállók végleges bedőlését is okozhatja.

A gazdasági válságok természetüknél fogva a sporttevékenységből élőket az átlagosnál jobban sújtják, hiszen ínséges időkben a sport a legkönnyebben nélkülözhető területek közé sorolódik a befektetők számára. Emlékezhetünk, a legutóbbi, tíz évvel ezelőtti gazdasági világválság is kiűzte a Formula-1-ből a BMW-t, a Toyotát és a Hondát. Napjainkban egy egészen máshonnan kiinduló folyamat, egy járvány okozta jelenség váltott ki hasonló világgazdasági recessziót, és a BAR korábbi csapatvezetője, David Richards szerint butaság lenne azt gondolni, hogy beavatkozások nélkül ezt minden F1-es istálló gond nélkül átvészeli.

williams



Nemrég Stefano Domenicali figyelmeztetett a kisebb istállókra leselkedő veszélyekre, most pedig megtette ezt Richards is, aki számára a brit autósport-szövetség elnökeként egyáltalán nem közömbös ügy az országban székelő hét F1-es istálló jövője.

„Sok múlik azon, hogyan kezeli ezt a helyzetet a Formula-1. A sport nem engedheti meg magának, hogy csapatokat veszítsen el a mostani történések nyomán, az katasztrofális következményekkel járna számára. Bernie [Ecclestone, az F1 korábbi vezetője] mindig ügyelt arra, hogy a nehéz időkben gondját viselje a kisebb csapatoknak, és csak remélni tudom, hogy a Liberty is észszerűen fog eljárni” – idézi Richardst a PA.

„A nagy gyártók, mint a Mercedes és a Renault rendben lesznek, de például a Williamsnek és a Racing Pointnak nincs könnyű helyzete. Tényleg fennáll a veszélye, hogy egyes vállalatoknak majd le kell húzniuk a rolót. Biztosan lesz az autósportban néhány olyan vállalat, amelyek erőforrásaikkal nem tudják majd átvészelni ezt az időszakot, és nagy kihívásokkal kell szembenézniük.”

A rendkívüli helyzet tehát a Liberty Media számára is egy teszt lesz válságkezelésből: vajon hajlandóak lesznek Chase Carey-ék a saját zsebükbe nyúlni, és mondjuk megelőlegezni jogdíjakból származó kifizetést vagy eltekinteni bizonyos bevételektől, ha egy F1-es csapat azt jelezné a vezetőség számára, hogy a fennmaradása a tét?

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: