Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. április 8. szerda
F1

A kiscsapatokat sírba viszi a csonka szezon

Csődbe mehetnek a kisebb költségvetésű istállók, ha az F1 nem tud összeállítani egy épkézláb 2020-as versenynaptárt – erre figyelmeztetett a Ferrari korábbi csapatfőnöke, Stefano Domenicali.

Hétről hétre egyre növekszik annak az esélye, hogy a világjárvány okozta intézkedések miatt a 2020-as év a XXI. század egyik legrövidebb Formula-1-es szezonját fogja eredményezni. A szervezők eredetileg rekord hosszúságú, 22 állomásos idénnyel készültek, ehhez képest március 20-án úgy állunk, hogy két forduló (az ausztrál és a monacói) egészen biztosan elmarad, míg további öt (a bahreini, a vietnámi, a kínai, a holland és a spanyol) sorsa erősen kérdéses. A Liberty Media jelenleg is azon dolgozik, hogy a járvány csillapodása után minél hamarabb belevághassanak a szezonba, és az év végéig fennmaradó maximum hét hónap alatt minél több versenyt láthassunk.

 haas-williams-2018-action



A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint ez már csak azért is kritikus fontosságú, mert a Williamshez és a Haashoz hasonló kiscsapatok felszínen maradásához elengedhetetlen egy „egészséges” szezon, és az azzal járó bevétel. „Sok csapat a rendszer által garantált bevételeknek köszönhetően képes működik. Ha nem rendeznek egy bizonyos számú versenyt egy szezonban, akkor a szóban forgó istállók sok olyan megállapodástól eleshetnek, amelyek bevételt jelentenek számukra.”

Az F1 és a csapatok kölcsönös megállapodásai szerint minimum nyolc versenyhétvégéből kell állnia egy idénynek, de Stefano Domenicali szerint a szűkebb költségvetésű istállóknak ettől sokkal többre van szükségük a fennmaradáshoz. „Az első most az, hogy előálljanak egy versenynaptárra hasonlító, minimum 18 fordulós programmal, ugyanis jelenleg ilyennel nem rendelkeznek” – tette hozzá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?