A Formula-1-es csapatok múlt héten megállapodtak, hogy elhalasztják a 2021-ben bevezetni tervezett aerodinamikai szabályokat 2022-ig. A 2021-es átmeneti év lesz, amely során több 2020-es komponenst – köztük mindenekelőtt a karosszériát – felhasználnak a csapatok. Ezen alkotórészek fejlesztése jövőre tilos lesz.
Az istállóknak azonban tartaniuk kell magukat a 175 millió dolláros költségvetési limithez, amelyet eredeti terv szerint már 2021-ben bevezetnek. Ez azt a furcsa helyzetet eredményezi, hogy idén még szabadon, pénzügyi megkötés nélkül lehet dolgozni a 2022-es projekten, jövőre azonban már csak a költségplafon keretén belül.
Az ebből fakadó lehetséges egyenlőtlenségek kiküszöbölésére az Auto Motor und Sport információi szerint a szélcsatornán keresztül fogják meg a csapatok kezét. Ennek értelmében az istállók – amelyek már most aerodinamikai teszteket végezhettek az új autók kezdeti modelljével – legközelebb csak 2021. februártól tesztelhetik 2022-es konstrukciójukat a szélcsatornában, már a költséglimit követelményeinek megfelelően.
Az AMuS-nak a befagyasztott komponensekről is vannak információi. A lap úgy tudja, a karosszéria mellett a sebességváltó, a felfüggesztés részei, a kerék tartozékai, és esetleg a hűtőberendezések is ebbe a csoportba tartoznak majd. Utóbbi magával vonná a motorfejlesztésre vonatkozó tilalmat is. A csapatok egyelőre vitáznak: a Mercedes és a Ferrari kevesebb megkötést szeretne, a Red Bull ennek ellenkezőjéért kardoskodik a költségekre hivatkozva.
Ami biztosan szabad terület marad, az az aerodinamika fejlesztése. Ennek egyik oka a német szaklap szerint, hogy több csapat tévútra ment 2020-as orrkúpjával. Úgy tudják, a keskeny orrkialakítást alkalmazó Mercedes, Red Bull, McLaren, Renault és Racing Point gondolkodott jól, a Ferrari, Alfa Romeo, Haas, Williams és Alpha Tauri viszont a hibás filozófiát követte. A rossz koncepció kijavítását lehetővé akarják tenni 2021-ben.