Csütörtökön telefonos konferencián értekeztek a Formula-1 csapatfőnökei, az F1 első embere, Chase Carey, a sportfőnök Ross Brown, valamint az FIA elnöke, Jean Todt. A koronavírus terjedése miatt több kényszerű döntést hoztak, köztük kimondták a júniusig hátralevő, még nem elmozdított három futam (Hollandia, Spanyolország és Monaco) halasztását.
A másik fontos döntés az új aerodinamikai szabálycsomag elhalasztása 2021 helyett a 2022-es szezonra. A terv az, hogy 2021-ben az idei szabályok maradnak érvényesek, ám befagyasztják egyes összetevők, mint a karosszéria és sebességváltó fejlesztését. A csapatok így 2022-es autójuk fejlesztésére csoportosíthatják a forrásokat 2021 során, megfelelve a költségvetési limit előírásainak – azt ugyanis nem késleltetik egy évvel, és az eredeti elképzelés szerint már jövőre bevezetik a 175 millió dolláros plafont.
A csapatok 2020-as projektjükkel párhuzamosan már idén elkezdtek dolgozni az új szabályoknak megfelelő – mostantól 2022-re szánt – modelljükön. Az ebben az évben végzett fejlesztőmunkára még nem érvényes semmilyen költséghatár.
Az Autosport információi szerint a tíz csapat egyhangúlag szavazott a szabályrendszer bevezetésének eltolásáról. Eredetileg egy csapat, a Ferrari tartani akarta magát az eredeti időzítéshez, de végül meghajoltak a többség akarata előtt: Mattia Binotto úgy fogalmazott, a sport érdekében tették, mert a jelenlegi nem a megfelelő idő az önzőségre és taktikázásra.
A csapatok döntése akkor lép életbe, ha a Motorsport Világtanács jóváhagyja azt.