Az autóbemutatókat követő első hónap sűrű időszak a mérnökök számára, hiszen nemcsak a saját autójuk tökéletesítésével kell foglalkozniuk, de egyúttal figyelniük kell a riválisok fejlesztéseire, új megoldásaira is. A paddockban idén februárban a Racing Point autójára csodálkoztak rá a legtöbben, ami külsőre túlságosan is a tavalyi bajnok Mercedesre hasonlít: egyesek a szabályosság határait túllépő utánzást gyanítanak, a silverstone-i istállónál viszont azt mondják, egyszerűen csak próbálták ellesni a legjobb csapat megoldásait. A McLarennél ugyan nem feltételeznek csalást, viszont a technikai igazgató, James Key szerint az utánzás sem egy becsülendő magatartás – ők legalábbis biztosan nem élnének ilyesmivel.
„Az utolsó dolog, amit egy csapat akarhat, hogy lemásolja a szomszédját, hiszen a cél az lenne, hogy jobb ötletek révén eléjük ugorjunk” – idézi Key-t a crash.net. „A fényképek mindig beszédesek ebben az ügyben, és elég sok szó esik mostanság erről, de mi sokkal inkább foglalkozunk saját magunkkal. Ettől még persze folyamatosan szemmel kell tartanunk a riválisokat, és látjuk, hogy a Racing Point valóban tekintélyeset lépett előre a teljesítményben – nem is szabad ezt elvitatnánk tőlük.”
„Az F1-et az teszi egyedivé, hogy itt nemcsak a versenyzők harcolnak egymással, hanem a csapatok is. A mérnökök is a legjobbak akarnak lenni a saját szakterületükön, ez motiválja a sportban dolgozók többségét, engem legalábbis mindenképp. Persze azt nem tudhatom, hogy mások miképp gondolkodnak erről a dologról, de ami engem illet, szeretem azt érezni, hogy én magam közvetlenül vagyok felelős a teljesítményünkért.”
A technikai igazgató álláspontját alátámasztja, hogy a McLaren volt az első istálló, amely kijelentette, nem tervezi átültetni a Mercedesen idén feltűnt duplatengelyű kormányzás (DAS) koncepcióját saját autójára. A wokingiak híresek arról, hogy gyakran a maguk útját járják és sajátos fejlesztési irányokat vesznek az autóval, noha az elmúlt időszakban ennek többször is az árnyoldalát tapasztalták meg. 2007-ben mondjuk még maguk is kémbotrány áldozatai lettek, amikor a Ferrari-adatok megszerzése miatt részesültek a bajnokságból való kizárásban és 100 millió dolláros büntetésben. Azóta persze sok minden változott a McLarennél.
A csapatfőnök, Andreas Seidl szerint egyébként sem olyan egyszerű a csapatoknak egymást másolgatni, mint gondolnánk, és nem is tartja vétkesnek a Racing Pointot.
„Mindannyian kielemezzük a riválisokat, és akár követünk is bizonyos irányvonalakat, ha érdekesnek és érdemesnek tűnnek, ugyanakkor viszont ez egyáltalán nem könnyű feladat. Egy jól működő Formula-1-es autó megtervezése többdimenziós munka, és nem lehet képek alapján csak úgy egyszerűen lemásolni valamit. Emiatt is léteznek a szabályok arra vonatkozóan, hogy mely részeket kell a csapatoknak önmaguknak előállítaniuk. Feltételezzük, hogy a Racing Point és a Mercedes közötti együttműködés is ezen szabályok keretein belül zajlik, ezért nincs értelme panaszt benyújtanunk ellene” – mondta Seidl.