Komoly átalakulások várhatóak 2021-től a száguldó cirkuszban, ugyanis például egy 175 milliós költségvetési sapka lép életbe attól az évtől, a cél pedig ezzel az, hogy még ha kivételek vannak is benne, közelebb hozzák egymáshoz az istállókat. Lesz a Libertynek ezen kívül is dolga 2020-ban, ugyanis lejár a csapatokkal kötött kereskedelmi szerződés, így ezt is meg kell újítaniuk év végéig.
Ahogy a legtöbb csapat, a Ferrari is egy egységes Concorde-egyezményt szeretne, szemben a jelenleg divatos egyéni, csapatokra szabott megállapodásokkal. Az olasz csapat véleménye szerint ezzel egyenlőbbek a pénzügyi feltételek. A Ferrari ügyvezetője, Louis Camilleri úgy fogalmazott, azt szerették volna, ha megmarad az innováció lehetősége is az F1-ben, mindamellett, hogy tisztában voltak vele, a költségeket csökkenteni kell.
„Úgy gondolom, egy viszonylag jó kompromisszumot sikerült kötni a költségvetési sapkával kapcsolatban” - fogalmazott Camilleri a karácsonyi ferraris sajtóvacsorán. „Mindig is ennek a pártján voltunk, hiszen kell, hogy legyen az F1-nek egy pénzügyileg fenntartható modellje. Ez alá a sapka alá nagyon sok minden fog tartozni, és erre mindenképp szükség volt, hiszen ha ez nincs, a sportág szépen lassan meghalt volna. Felelősségünknek éreztük, hogy fenntartható maradjon az F1, még ha ennek érdekében, a kisebb csapatok életben maradásáért áldozatokat is kellett hoznunk.”
Azért minden nem lehet tökéletes. „Nyilván nagyon sok részlet még nincs tisztázva, de ha adott 10 csapat eltérő gondolatokkal és érdekekkel, ez teljesen természetes. Az alapelvekkel elégedettek vagyunk, vita meg úgyis mindig lesz.”
A Ferrari inkább a kompromisszumokat helyezte előtérbe a saját érdekei helyett. „2019 nagyon fontos volt abban, hogy megpróbáljunk haladni a Concorde-egyezmény megújításával, valamint a pénzügyi keretekkel és a sportszabályokkal is. Aztán ott van a sportág vezetése is. De úgy gondolom, jelentős mértékben haladni tudtunk mindennel kapcsolatban. Mi a Ferrarinál egy erős vezető szerepet is felvettünk ebben, egyrészt a történelmünk miatt, másrészt pedig azért, mert az F1 nagyon fontos a Ferrari számára. Úgy gondolom, a Concorde-egyezményt is alá fogja írni mind a tíz csapat. A korábbi üzleti tapasztalataimból kiindulva tudom, mennyire nehéz egyfelé húzni a szekeret, amikor ennyiféle érdeket kell figyelembe venni, de úgy gondolom, mindenki látni fogja ennek az előnyeit.”
Egy szinttel lejjebb Mattia Binotto csapatfőnöknek volt kulcsszerepe. „Mattia is nagyon fontos munkát végzett el a csapatokkal és az FIA-val való kommunikációban. Elégedettek lehetünk az ezen a fronton elvégzett munkával is.”