Amikor tavaly ősszel a Scuderia bejelentette, hogy nem hosszabbít már Kimi Raikkönennel, hanem helyette a fiatal, agilis és nagyon tehetséges Charles Leclerc-t szerződteti, már sejteni lehetett, előbb-utóbb felborul a Ferrarin belüli harmónia. Valóban így is történt, csak kicsit talán hamarabb, mint ahogy számítani lehetett.
A Mercedesnél látványosan második számú pilótaként kezelik Valtteri Bottast, elég csak Szingapúrra gondolni, ahol a csapatvezetés körönként három másodperccel lassabb haladásra kérte a finnt, nehogy a rosszabb stratégiát választó Lewis Hamilton mögé (és a Bottast követő más pilóták mögé) kerüljön a kerékcsere után.
A Ferrarinál viszont már nem először zajlanak viták verseny közben a csapatrádión, Vettel Szocsiban például a rajt után nem engedte maga elé csapattársát, miközben ez volt az előzetes megbeszélés. Helmut Marko szerint Leclerc váltotta ki az egészet azzal, hogy Monzában meg ő nem tartotta magát egy előzetes megállapodáshoz.
Ez a háborúskodás, ahol nincs valódi csapatmunka, csak vereséghez vezethet Mika Hakkinen szerint. „Azután, hogy Charles Leclerc a pole-pozícióból startolhatott – ami zsinórban a negyedik volt neki -, minden alapja megvolt arra, hogy jó eredményben reménykedjen. Ugyanakkor minden félresiklott akkor, amikor beleegyezett, hogy a kettes kanyarig szélárnyékot biztosít Sebastian Vettelnek” – elemezte a helyzetet Mika Hakkinen az Unibet blogjában.
„Ezzel, hogy átadta a vezetést Sebastiannak, lehetőséget adott számára, hogy kontrollálja a versenyt, ezt pedig ő tökéletesen meg is tette. Nem kérdés, hogy feszültség van a pilóták között a Ferrarinál és Charles-nak még sok leckét kell megtanulnia ilyen téren. Ha valaki négy világbajnoki címet megnyer, már eleve nem lehet egy balek.”
„A Mercedesszel összehasonlítva a Ferrarinál még mindig nincs tökéletes csapatmunka a versenyzők között, márpedig szükségük lenne erre, ha az a cél, hogy folyamatosan nyerjenek. A csapaton belüli háború sosem működik” – fogalmazott 1998 és 1999 világbajnoka.