DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Hakkinen: Nem lesz győzelem, ha viszály van csapaton belül

A kétszeres világbajnok szerint éles kontraszt van a Mercedes nyerő stratégiái és a Ferrarin belüli csatározások között. Ha világos az istállón belüli rangsor, akkor csapatmunka és győzelem az eredmény.

Amikor tavaly ősszel a Scuderia bejelentette, hogy nem hosszabbít már Kimi Raikkönennel, hanem helyette a fiatal, agilis és nagyon tehetséges Charles Leclerc-t szerződteti, már sejteni lehetett, előbb-utóbb felborul a Ferrarin belüli harmónia. Valóban így is történt, csak kicsit talán hamarabb, mint ahogy számítani lehetett.

A Mercedesnél látványosan második számú pilótaként kezelik Valtteri Bottast, elég csak Szingapúrra gondolni, ahol a csapatvezetés körönként három másodperccel lassabb haladásra kérte a finnt, nehogy a rosszabb stratégiát választó Lewis Hamilton mögé (és a Bottast követő más pilóták mögé) kerüljön a kerékcsere után.

A Ferrarinál viszont már nem először zajlanak viták verseny közben a csapatrádión, Vettel Szocsiban például a rajt után nem engedte maga elé csapattársát, miközben ez volt az előzetes megbeszélés. Helmut Marko szerint Leclerc váltotta ki az egészet azzal, hogy Monzában meg ő nem tartotta magát egy előzetes megállapodáshoz.

Barrichellót bármikor félreállították az útból, ha Schumachernek kellett a pont


Ez a háborúskodás, ahol nincs valódi csapatmunka, csak vereséghez vezethet Mika Hakkinen szerint. „Azután, hogy Charles Leclerc a pole-pozícióból startolhatott – ami zsinórban a negyedik volt neki -, minden alapja megvolt arra, hogy jó eredményben reménykedjen. Ugyanakkor minden félresiklott akkor, amikor beleegyezett, hogy a kettes kanyarig szélárnyékot biztosít Sebastian Vettelnek” – elemezte a helyzetet Mika Hakkinen az Unibet blogjában.

„Ezzel, hogy átadta a vezetést Sebastiannak, lehetőséget adott számára, hogy kontrollálja a versenyt, ezt pedig ő tökéletesen meg is tette. Nem kérdés, hogy feszültség van a pilóták között a Ferrarinál és Charles-nak még sok leckét kell megtanulnia ilyen téren. Ha valaki négy világbajnoki címet megnyer, már eleve nem lehet egy balek.”

„A Mercedesszel összehasonlítva a Ferrarinál még mindig nincs tökéletes csapatmunka a versenyzők között, márpedig szükségük lenne erre, ha az a cél, hogy folyamatosan nyerjenek. A csapaton belüli háború sosem működik” – fogalmazott 1998 és 1999 világbajnoka.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: