A Scuderiánál az utóbbi évtizedekben megszokhattuk, hogy egyértelmű hierarchiát állítanak fel a pilóták között, hogy ne legyen kétséges, ki az első és ki a második számú versenyző a gárdánál. Már Michael Schumacher idején sem volt kérdés, hogy aki a német mellé került, csak és kizárólag szárnysegéd lehet.
Az idei évben viszont váratlan fordulat történt, a mindössze egyetlen éves tapasztalattal rendelkező Charles Leclerc jóval hamarabb ért fel az év elején még vezérpilótának szánt Sebastian Vettel tempójára és nyár óta nemigen tűnik kérdésesnek, hogy meg is haladta azt. Szingapúr kivételével inkább azt figyelhettük meg, hogy már a fiatal monacóit részesítik előnyben. Dr. Helmut Marko nemrég arról beszélt, hogy ahogyan Szocsiban kezelték Vettelt, nem is kérdéses, hogy már nincs jövője a Ferrarinál.
Vettel kétségtelenül ellenszegült a csapat kérésének és az előre megbeszélteknek, de csak ő a hibás a kialakult helyzetért? A Red Bull főtanácsadója szerint nem előzmény nélküli a dolog. „Éppen Leclerc volt az, aki kiváltotta Vettel vonakodó hozzáállását Oroszországban. Ha Vettel nem tartotta magát a szabályokhoz Szocsiban, akkor Leclerc viszont nem tartotta magát a szabályokhoz Monzában” – ecsetelte véleményét Marko a Servus TV adásában.
„Akkor neki kellett volna szélárnyékot biztosítani Vettel gyorsköréhez az időmérő edzésen (amit előtte a német meg is tett), de nem hajtotta végre. Nem is kérdés, hogy jócskán része van abban, hogy ez a feszültség kialakult a két versenyző között. A sportszerűség pedig szintén erősen kérdéses a csapat részéről.”
„Vettel elöl haladt, Leclerc panaszkodott a rádión, amire a mérnök megnyugtatta, hogy ne aggódjon, megoldják a kerékcserénél. Ez lefordítva azt jelentette, hogy manipulálták a bokszkiállást. Ez teljesen unfair és nem méltó a sporthoz. Eleve elég bonyolult helyzetben van a Ferrari, miért nehezítik még azzal is, hogy egymás ellen hangolják a pilótákat?” – fogalmazott Helmut Marko.