A Gpfans.com szakportál elemzése rámutat, hogy valójában két szempontból is jó a Ferrari-rajongók számára az, amit az Orosz Nagydíjon láthattunk és hallhattunk. A győzelem elvesztése és a műszaki hiba miatti kiesés természetesen nem tartozik a pozitívumok közé, de Sebastian Vettel tíz körömmel történő harcolása a csapaton belüli hierarchia visszaváltoztatásáért, valamint Mattia Binottóék reakciója a kényes ügyre igen jól néz ki.
Vettelnek már évek óta története van a csapatutasítások megszegéséről, 2013-ban az emlékezetes „Multi-21”-nél a csapat egyértelmű kérése ellenére gyorsított és megelőzte az élen álló csapattársat, Mark Webbert, aki erre nem is számított. Ezúttal a Scuderia kérte, hogy az előzetesen megbeszélteknek megfelelően engedje vissza maga elé Charles Leclerc-t (aki szélárnyékával szándékosan segítette őt a rajtnál Hamilton elé kerülni), Vettel azonban kifogásokat keresett és inkább gyorsított.
Vettel ellenszegülése és teljesítménye a szakportál szerint egyértelmű jele, hogy nem adja fel helyzetét olyan könnyen, mint ahogy például 2014-ben a Red Bullnál Daniel Ricciardo ellen beletörődött. Itt nem fog, saját, Ferrarinál elképzelt jövőjéért csatázott. El is húzott négy-öt másodpercnyire csapattársától, itt azonban a taktika közbeszólt.
A szingapúri események fordítottjaként itt a monacóit hívták elsőként kerékcserére és éppen elengedő időt biztosítottak számára a friss gumikkal (körönként egy másodpercet hozott csapattársán, tehát látszott a tendencia), hogy Vettel egyébként tökéletes bokszmunkája után már a német elé keveredjen.
Mattia Binotto ugyan folyamatosan azt állítja, hogy ezzel csak a Safety Car ellen próbálták levédeni magukat, nem akarták szándékosan Vettelt hátrányba sodorni, a szakértők ezt finoman szólva is megkérdőjelezik. A szakportál szerint ezzel a Ferrari egyértelmű üzenetet küldött Vettelnek, hogy a csapat szabályai szerint kell játszania.
Bár a sors fintora, hogy végül Sebastian Vettel néhány perccel későbbi technikai hibája és a megálló autó miatti VSC fázis miatt végül a Ferrari elbukta a futamgyőzelmet, mivel Hamilton egy ingyen kiállást kapott és simán az első helyre érkezett vissza a pályán. Az első hely tehát elszállt, de a Scuderia vélhetően megmutatta a négyszeres világbajnoknak, hogy jár, aki nem tartja magát a megállapodáshoz. Vélhetően a Ferrari is rájött arra, hogy a Mercedesnél ugyan sokszor nem néz ki túl jól, amire Valtteri Bottas kényszerül, de mégis győzelmekhez segítik ezzel Lewis Hamiltont.