Steward
Vaszilykó Péter
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. december 8. vasárnap
F1

Renault: Jobbak vagyunk, mint a McLaren

A 2019-es évad zömében a McLarenek sokkal előrébb jártak, mint az azonos motorral futó gyári Renault-k. A franciák főnöke azonban egyértelműen kijelentette, hogy jobbak, mint a rivális csapat.

Három éven át eredményesen építkezett 2016-os visszatérését követően a francia gyári istálló. Az első, átmeneti évet követően 2017-ben és tavaly is egyértelmű fejlődésen mentek keresztül, a hatodik, majd a negyedik pozíciót kaparintották meg év végén. Az idei évre világos célként tűzték ki, hogy meg kell szorongatni a három élcsapatot.

Ez nagyon nem így sikeredett, még a hatalmas pénzért a Red Bulltól megszerzett Daniel Ricciardo sem tudott csodát tenni. Az élmezőnyhöz semmi köze nem volt a két sárga-fekete versenyautónak, de legtöbbször az azonos motorral futó McLarenek hátát nézhették csak, sőt, a nyári szünetben már a Toro Rosso-Honda is előttük járt.

Belgiumban és Olaszországban azonban a wokingiak betliztek (egyetlen pontocskát kapart össze a Norris-Sainz páros, nem saját hibából), a Renault viszont életre kelt és alaposan felzárkózott, már csak 18 egység a lemaradás a McLaren mögött. A Renault-főnök pedig biztos abban, hogy a tabella ellenére övék a jobb autó.

A Renault valóban jobb, mint a McLaren?

„Valóban furcsa helyzet, de nem ok nélkül van a McLaren a középmezőny elején. Remek karosszériával rendelkeznek és jó motorral. Ami a karosszériát illeti, kétségtelenül kiemelkedő munkát végeztek, de a mi csomagunk jobb” – nyilatkozta Cyril Abiteboul a Motorsport-total.com szakoldalnak.

„Tény, hogy összességében a Renault rendelkezik jobb csomaggal. Nyilvánvaló, hogy pályánként változik, hogy éppen melyik autó jár kissé előrébb, de az a feladatunk, hogy minden hétvégéből kihozzuk a legtöbbet. A szezon korábbi szakaszában ez elég ritkán sikerült, de Spában és Monzában sokkal jobban alakultak a dolgaink.”

A legutóbbi két helyszín kifejezetten kedvezett az idei Renault-nak, de most ismét olyan pályák jönnek, ahol a leszorítóerő rendkívül fontos és a franciák hasonló cipőben járnak, mint a Ferrari. „Folyamatosan, nagyon keményen dolgozunk az autó fejlesztésén és alig várom, hogy ez végre meghozza látható eredményét” – tette hozzá Abiteboul, aki a napokban azt is megpendítette, hogy 2020 után egyáltalán nem biztos, hogy még Daniel Ricciardo a Renault istállónál lesz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?