A hosszú egyenesekkel tarkított pályán mindig fontos a jó szélárnyék, hasonló taktikázást láthattunk Bakuban és Kínában is idén, senki nem akar elöl menni, mert az a végén több tizedmásodperces hátrányt hozhat a riválisokkal szemben, mint ahogy azt például Azerbajdzsánban Max Verstappen is megtapasztalhatta.
Szinte már nevetség kategória volt, ahogy a Q3 megmaradt kilenc autója lassú tempónál helyezkedett az utolsó gyorskör felvezetése közben, de sikerült annyira elhúzniuk az időt, hogy a Parabolica előtt, amikor már észbe kaptak, szinte egymást felöklelve próbáltak előrébb jutni, de akkor már késő volt, mivel csak Carlos Sainz és Charles Leclerc ért át időben a vonalon, a többiek már nem.
Voltak, akik rosszul jöttek ki a dologból (például Alexander Albon, Valtteri Bottas, vagy éppen Sebastian Vettel) és akadtak olyanok, akiknek ez a káosz csak előnyére vált. A Renault például rendkívül elégedett lehet, hogy az ötödik és hatodik rajtkockát csípte meg a két versenyző és végül, bármilyen furcsa is, de mindegyik érintett megtarthatta rajtpozícióját, megúszták egy figyelmeztetéssel.
„Igazán nagyszerű időmérő edzést láthattunk a csapat részéről. A harmadik rajtsort béreltük ki, mindent remekül hajtottunk végre, ennek jutalma a kiemelkedő eredmény. Kiváló köröm volt a Q3-ban, de egész hétvégén stabilan a legjobb hatban jártunk. A nyári szünet vége óta erősek vagyunk és ez igencsak biztató” – magyarázta Daniel Ricciardo, a Renault pilótája.
De mi volt a Q3 végén ez a káosz? „Senki nem akart elsőként haladni a pályán, egymás mellett mentünk egyre lassabban. Ez annak a következménye volt, hogy senki nem akart a másiknak segíteni a saját szélárnyékával. Így is megszereztem az ötödik rajtkockát, ami erős teljesítmény” – fogalmazott a hétszeres futamgyőztes ausztrál.