Idei negyedik specifikációjú erőforrásával jelentkezett a Honda, az egységet pedig Pierre Gasly és Max Verstappen autójába is beszerelték, ez azonban azt jelentette, hogy mindketten előre tudták, hogy a rajtrács végére kerülnek. Sajnálatos, mivel a harmadik szabadedzésen tisztán látszott, hogy a Red Bull-Honda simán beleszólhatna akár a pole-pozíció sorsába is.
Azért a Q1-ben is kipróbálta volna magát egyetlen gyorskörrel az összetettben harmadik helyen álló holland, de már a kör elején, nem sokkal az első sikán után hirtelen erőt veszített a motor, Verstappen pedig emiatt elvette. Azóta a Honda rájött, mi okozta a lassulást, egy olyan apróság, ami korábban még sosem fordult elő.
„Max nem tudott mért kört futni a Q1-ben, azután, hogy egy kerékvetőn keresztülhaladva túlzottan kipörögtek a kerekei, ez pedig hirtelen drasztikus emelkedést okozott a motor fordulatszámában. Emiatt a Honda védelmi rendszere működésbe lépett és egy, az FIA által beépített rendszer is közbeszólt, ennek köszönhetően biztonsági üzemmódba lépett az erőforrás, jócskán csökkentett motorerővel” – magyarázta Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es technikai igazgatója.
„Igaz, már a versenyhétvége megkezdése előtt tudtuk, hogy Verstappen és Gasly a mezőny végéről indul majd, hogy beszerelhessük autóikba az új, Spec-4 erőforrást. Az előzés nem túl bonyolult ezen a pályán, így arra számítunk, hogy mind a négy autónk erős versenyt teljesít vasárnap” – tette hozzá a japán szakember.
A holland egészen bizakodó, látva az autó teljesítményét. „A tervezett program szerint végigfutottam az edzéseken a hosszú etapokat és ez ad némi magabiztosságot. Szombaton délelőtt a rajtokat is gyakoroltam és egészen jól mentek. Bár mindig van hova fejlődni, sosem lehet senkinek tökéletes rajtja. Nem ideális, hogy a végéről kell indulnom, de bízom a vasárnapi felzárkózásban” – fogalmazott Max Verstappen.