Az első szabadedzésen rögtön figyelemreméltó teljesítménnyel rukkolt elő Alexander Albon, mindössze egyetlen tizedmásodperccel végzett Max Verstappen mögött. Tette mindezt úgy, hogy korábban csak a szimulátorból ismerte új autóját. Mivel ő próbálja ki élesben a Honda fejlesztett erőforrását, így biztosan a mezőny végéről kell majd indulnia, nem is törődtek túlzottan az egykörös tempóval, sokkal inkább a hosszabb etapokkal.
„Egészen sima napot zárhattam. Otthonosan érzem magam a srácok között, nagyon kedvesek velem. Amikor szerdán a szimulátorral dolgoztam, már akkor is tudtam, hogy bőven kell idő ahhoz, hogy megszokjam ezt az új autót” – magyarázta a délután tizedikként záró Albon a Sky F1 adásában.
„Amikor pedig az ember felveszi a bukósisakját és megérzi a G-erőket, elkezdi jobban kitapasztalni az autót a valóságban is. Igaz, valójában még csak olyan vagyok, mint a kisgyerek, aki járni tanul. Elsődleges feladatom megszokni az autót, mert eléggé különbözik a Toro Rossótól.”
„Hat hónapjába kerül az embernek, hogy kifejlessze vezetési stílusát, ami a legjobban illik a Toro Rossóhoz, aztán átjön a Red Bullhoz és minden megváltozik. Újra kell vezetékelni az agyamat és ismét megtanulni egy versenyautót a nulláról. Szerettem volna megkapni a lehetőséget, hogy előrébb rajtoljak, de így legalább kicsit kisebb nyomás nehezedik rám a (Red Bullnál történő) debütálásom hétvégéjén.”
„Jó lett volna látni, mire megyek egy éles kvalifikáción, de így nem is törődtünk az egykörös beállításokkal, végig vasárnapra próbáljuk minél jobban beállítani az autót” – tette hozzá Albon. Csapattársa, Max Verstappen gyorsabbnak bizonyult közepes keveréken is, nála azonban a sokat használt Honda-motorral adódtak különböző problémák.