Az első két gyakorláson a Ferrari érinthetetlennek mutatkozott, délelőtt Sebastian Vettel, délután pedig Charles Leclerc utasította maga mögé az egész mezőnyt. A Red Bull-Hondát vezető Max Verstappen ezúttal 1,2 másodperc lemaradással csak a hatodik pozícióban zárt, de szombatig még rengeteget javulhat. Régi, sokat futott erőforrással körözött, amelynél egy korábban tapasztalt hiba újra előjött, ráadásul legjobb idejét közepes keveréken érte el, a lágy abroncsokon délután nem is tudott értékelhető kört futni.
A holland arra számít, hogy az időmérőn jócskán közelebb kerülhet a vörös autókhoz, de abban nem hisz, hogy meg is előzheti Vetteléket. „Az autó igazából nem viselkedett rosszul, jól vezethető volt, különösen a második szektorban bizonyultunk versenyképesnek.”
„De az egész nap úgy telt, hogy nem használhattam a motor normál üzemmódját, eléggé le kellett tekernünk, de ez péntekenként gyakran megtörténik” – magyarázta a pénteki tapasztalatokat Max Verstappen a Sky Sports F1 adásában.
„Nem körözhettem ideális körülmények között, ezért maradtam le egy kicsit jobban, de szombaton már biztosan jobb lesz, amikorra beszereljük a másik motort. Azt nem hinném, hogy megverhetjük a Ferrarikat, de úgy vélem, egész közel kerülhetünk hozzájuk. Hogy aggódom-e a megbízhatóság miatt a versenyen is? Nem, nem lesz gond.”
„Előre tudtuk, hogy előjöhetnek problémák, több régi motorunkat is tudjuk még használni, de akad köztük olyan, amelyik már eléggé koros és ilyenkor gondolnunk kell arra, milyen sok kilométert futottunk már vele” – indokolta a letekert mód használatát Verstappen, akinek pénteken a motorfékkel is meggyűlt a baja, ezt már idén más versenyhétvégéken is tapasztalták a csapatnál.
A hírek szerint az idei negyedik specifikációs Honda-motor nagy dobás lesz, a tervek szerint Monzában vetik be majd első ízben. Sajtóinformációk szerint a legújabb fejlesztésű japán erőforrás nagyjából 25 lóerőnyi pluszt hoz majd a Red Bullnak és a Toro Rossónak.