2014 óta nem rendelkezett igazán ütőképes erőforrással a Red Bull Racing, de öt évnyi szenvedés után, idén Hondára váltottak és a kezdeti nehézségek után nyáron egészen egyenesbe jött a gárda és időnként már a Mercedest is képes szorongatni. Két futamgyőzelmet aratott a holland, nem kis mértékben a javuló japán gyártónak köszönhetően.
Bár Silverstone-ban nem jött össze a dobogó, mivel Sebastian Vettel dobogós helyről kiütötte Max Verstappent, de az istálló és a Honda is bizakodó, mivel a hosszú egyenesekkel tarkított pályán is megvolt a megfelelő tempó. Ezt az utóbbi években sosem sikerült elérniük, most viszont sem a Red Bull, sem a Honda nem fél már a nagy motorerőt igénylő pályáktól.
„Tavaly még egyértelműen nagy volt a hátrányunk a lóerők tekintetében és az ilyen kritikus pályákon (mint Spa-Francorchamps) ez elég fájdalmasan csapódott le. Idén már közel járunk a Mercedeshez. A Ferrari ugyan szárnyal az egyenesekben, viszont nekik meg a leszorítóerővel akad problémájuk” – nyilatkozta Max Verstappen a Motorsport.com szakoldalnak.
„Általában remekül felvesszük a versenyt a Ferrarival, bár időnként némi előnyben vannak, például Hockenheim igazán kedvezett az autójuknak. Tudjuk, hogy bőven van hova fejlesztenünk az autónkat, a motorerőt tekintve pedig kiváló munkát végeznek.”
„Viszont azt is tudjuk, hogy mi is odaérhetünk a következő futamokon, minden a tervek és a mérések szerint zajlik, nem kell buta kockázatokat vállalnunk. Végre nem az történik, hogy minden előzmény nélkül, egyszer csak a semmiből jön egy motorhiba. Minden remekül szervezett és ez kedvemre való. A motormódokkal sem kell meggondolatlanul bánnunk.”
A holland a Brit Nagydíj előtt még kicsit félt, de a Honda bizonyított, az időmérő edzésen is két tizeden belül maradt az elsőhöz képest. A gyártó pedig szintén kezd megkönnyebbülni. „Nem mondanám félelemnek, de korábban sok negatív érzésünk volt a komoly lóerőket igénylő pályákon, ez az érzés viszont egyre csak csökken és csökken. Már tavaly sem voltunk olyan rosszak Spában és Monzában, felülmúltuk elvárásainkat. A motorprogramozásban is sokat léptünk előre Ausztria óta. Most már nemigen félünk az ilyen pályáktól sem” – erősítette meg Masashi Yamamoto, a Honda F1-es főnöke.
Vajon győzelmi esélyei is lehetnek a Red Bullnak Belgiumban? Esetleg a Renault lepi meg a mezőnyt új, fejlesztett erőforrásával?