Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. szeptember 18. szerda
F1

Sajtó: 10-15 extra lóerő a Renault-nál

Úgy tűnik, elkészült a francia gyártó idei harmadik specifikációjú erőforrása, amivel értékes lóerőkkel gazdagodik a McLaren és a gyári istálló. Valószínűleg már Belgiumban is láthatjuk élesben.

A mai Formula-1 a folyamatos fejlesztési versenyről szól, nem állhatnak le a kísérletezéssel egy pillanatig sem, mert a riválisok máris komoly előnyhöz juthatnának. A következő két helyszín egyikén az összes motorgyártó új specifikációjú erőforrással jelentkezik, bár a Mercedes nem is annyira erre összpontosít, a sajtó tudni véli, hogy a 2020-as Mercedes-motor akkora előrelépést hoz majd, mint a 2014-es, világverő specifikáció.

Amióta a Red Bull az idei évtől átszerződött a Hondához, nem mondhatjuk, hogy a Renault diadalmenetéről szólna a száguldó cirkusz. A gyári csapat egyértelműen jóval gyengébben teljesít, mint tavaly, a dobogó közelében sem járnak.

Némi vigaszt nyújthat, hogy az erőforrás viszont nem tűnik gyengének, mert éppen azokon a pályákon (Montreal, Silverstone) sikerült valamennyire kitűnni, amelyeken fontos a jó motorerő. Ezen kívül a szintén Renault-motort használó McLaren magasan vezeti a középmezőnyt, ezzel is bizonyítva, hogy a gyári istállónál leginkább a karosszériával akadnak gondok.

Erősebb motorral jelentkezik a Renault is

Igaz, az erőforrás még mindig nem elég megbízható, rendre előjönnek különböző megbízhatósági problémák az egységgel. Az F1Only.fr szakportál úgy értesült, hogy a Renault már Belgiumban bevetheti új, Spec-C névre keresztelt motorját, amitől nagy előrelépést remélnek. Az eddigi információk szerint 10-15 lóerőnyi pluszt jelent majd mindkét érintett istállónak.

A korábbi meghibásodások és az ezzel járó motorcserék miatt viszont okosan kell eldönteniük, mikor vállalják be a büntetést, ugyanis mind a négy pilóta esetében rajtbüntetéssel járna az új erőforrás beszerelése. Daniel Ricciardo számára különösen rosszul jött ki a lépés, Németországban ugyanis elfüstölt alatta egy motor, a Hungaroringen pedig teljesen újat kapott a verseny előtt, de még a régebbi variánsból. Valószínűleg a Belga Nagydíj szabadedzésén vizsgálják meg, mit tud élesben a fejlesztett motor és ennek adatai alapján döntenek majd, hogy a hétvége további részében is használják-e. A gyári istállóra rá is férne a javulás, mivel a tavalyi teljesítményt idén egyelőre meg sem közelítik, beleértve a szerzett pontokat is.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?