DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Pirelli: Nem miattunk dominál a Mercedes

Egész évben sokan szidják a gumiszállítót, hogy szándékosan a Mercedesnek kedvező gumikkal állt elő. A Pirelli mossa kezeit és felhívja a figyelmet, tavaly Sebastian Vettel is emellett tette le voksát.

2018-hoz képest egészen más abroncsokkal jelentkezett a Formula-1 hivatalos gumiszállítója és szemlátomást ehhez a legjobban a világbajnoki címvédő istálló alkalmazkodott. Év eleje óta gyakorlatilag semmi problémájuk nincs a gumikezeléssel, miközben a nagy riválisok (de leginkább a Ferrari) folyamatosan szenvednek.

Mario Isola, a gumiszállító F1-es főnöke cáfolja, hogy kizárólag az abroncsok miatt lépett volna meg ennyire az erősorrendben a Mercedes, ráadásul több csapat is ezt a változatot tartotta jobbnak, így kevésbé érthető számára az utólagos kritizálás. Igaz, a Ferrari védelmében meg kell említeni, hogy Mattia Binotto nem mutogat a gumiszállítóra, mint bűnbakra. A Pirelli viszont kiemeli, hogy nem csak a Mercedesnek jó az idei gumikezelése.

Vettel is azt a gumit tartotta jobbnak, amivel most a Mercedes rendre diadalmaskodik


„Igen, tudjuk, hogy a Mercedes idén nagyon gyors. De most felejtsük el őket, nézzünk más istállókat is. Mit mondhatunk a McLarenről, a Toro Rossóról és a Renault-ról? Bizonyos időszakokban ők is pokoli gyorsak tudnak lenni. Többször is bizonyosságot nyert, hogy más csapatok is úrrá lettek már a gumiproblémáikon” – idézi Mario Isolát a RaceFans szakportál.

„Nézzük meg az előző éveket, mindig voltak olyan csapatok, akik kicsit gyorsabban értették meg az abroncsok működését. Néha a Mercedes, időnként pedig a Ferrari vagy a Red Bull. Tavaly, Barcelonában próbáltuk ki először ezt a vékonyabb gumit és a Mercedes fölénye rajzolódott ki. Néhány nappal később, egy szezonközi teszten Sebastian Vettel a normál vastagságú és a vékonyabb változatot is tesztelte. Arra a következtetésre jutott, hogy a vékonyabb a jobb” – mutatott rá a Pirelli-főnök.

„Paul Ricard-on és Spielbergben is ugyanazok a gumik szerepeltek, előbbi helyszínen fölényesen győzött a Mercedes, utóbbin viszont nem tudott nyerni. Nehéz lenne azt állítani, hogy egy bizonyos csapatnak kedveznének csak ezek a vékonyabb abroncsok és emiatt lenne valakinek óriási előnye” – tette hozzá Isola. Az ellentábor viszont amellett érvelt, hogy 2013-ban a Pirelli szavazás nélkül lecserélte a túl gyorsan kopó gumikat, ezzel pedig teljesen megfordította az erőviszonyokat.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: