Steward
Bognár Viktor
AJÁNDÉK DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. július 10. péntek
F1

Bottas: Hamilton nem hagyott elég helyet

A rajt utáni első kanyarokban elszálltak Valtteri Bottas esélyei a Hungaroringen. A finn úgy véli, Hamilton nem hagyott neki elég helyet, Leclerc hirtelen manővere pedig teljesen felesleges volt.

Az év első harmada Lewis Hamilton és Valtteri Bottas versenyfutásáról szólt, a finn bombaformában kezdte az évet és a negyedik fordulót követően vezette a tabellát két győzelemmel és két második helyezéssel. Azóta viszont nagyot fordult a világ, Bottas április óta képtelen nyerni, a közvélemény figyelme pedig sokkal inkább a pokoli gyors Max Verstappen és a szuper ütemben fejlődő Red Bull-Honda felé fordult.

Bár Németországban és a Hungaroringen is megvolt az esélye a finnek, hogy csökkentse lemaradását csapattársával szemben, végül egy nullázás és egy nyolcadik helyezés jutott neki, így hátránya hatvan pont fölé emelkedett és a Mercedes sokkal inkább érzi fenyegetésnek Max Verstappent Lewis Hamiltonra.

A második kockából jól kapta el a rajtot Valtteri Bottas, simán másodikként fordult, utána viszont rosszul taktikázott, szinte felkínálta a külső ívet Hamiltonnak, aki köszönte szépen és el is ment csapattársa mellett, az előzés végén pedig kicsit rá is húzott a finnre. Az autó azonban nem ekkor sérült meg, hanem néhány másodperccel később, amikor Charles Leclerc egy előzési manőver végén túl korán vágott elé és összeértek. A kényszerű szárnycsere pedig hazavágta Bottas minden esélyét a jó eredményre és valószínűleg a világbajnoki címre is.

„A külső íven érkeztem az első kanyarba Max Verstappen mellett, nagyon későn fékeztem, de ő is így tett, így kicsit füstöltek a gumijaim. Ettől kissé alulkormányozottá vált az autóm a második kanyarban, Lewis pedig megérkezett mellém a külső ívre. Bőven volt hely két autónak, kicsit talán túl sokat is hagytam, mert simán el tudott menni és jó sebességgel hajthatott át a hármas kanyaron is” – emlékezett vissza Valtteri Bottas a rajt utáni pillanatokra.

Bottas elég helyet hagyott, Hamilton nem, erre fizetett rá végül a finn


„Egymás mellett haladva csatáztunk, ő viszont biztosan nem hagyott elég helyet nekem, így muszáj voltam elemelni a kanyar kijáratánál. Így viszont az egyenesben Charles Leclerc is könnyedén elém került jobbról, majd hirtelen keresztülvágott előttem és letörte az első szárnyam egy részét.”

„A sérülés miatt minden körben sok időt vesztettem, így muszáj volt már korán kiállnom a bokszba egy új szárnyért, ezért viszont folyamatosan forgalomban voltam. Először azt hittem, az én hibám volt a koccanás, mert éppen másra figyeltem és talán nem vettem észre Charles-t. Utólag azonban megnéztem a belső kamerás képeket, az enyémet és Vettelét is, világosan látszott, hogy én teljesen egyenesen haladtam, Leclerc a jobb oldalamon előzött és mindenképpen elém került volna már a négyes kanyar előtt.”

„Valamiért viszont hirtelen elém vágott, olyan gyorsan, hogy lehetetlen lett volna reagálnom rá időben. Szeretem a kemény versenyzést, de ez a manőver teljességgel felesleges volt és nagy befolyással bírt az egész futamomra. Óriási szerencséje volt, hogy nem kapott defektet, ennek nem így kellene történnie” – magyarázta Bottas.

A monacói nem is volt teljesen tisztában azzal, mi történt. „Hogy őszinte legyek, nem tudom, mi és hogyan történt. Egy kisebb koccanást éreztem, de nem tudtam, mi történt” – vélekedett Charles Leclerc.

Bottas mindenesetre újabb leckét kaphatott a kemény versenyzés mikéntjéről. A kettes kanyarban ő elegendő (talán kissé túl sok) helyet hagyott Hamiltonnak, a csapattárs azonban teljesen lezárta előtte az utat egy kanyarral később. Valószínűleg, éppen az ilyen különbségekről beszélt néhány hete Hamilton korábbi csapattársa, Nico Rosberg, aki azt tanácsolta Bottasnak, hogy ha győzni akar, ne legyen ilyen rendes és engedékeny, hanem legyen kőkemény, amikor szükség van rá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?