A közepes keveréken teljesített első etap után Max Verstappen és Lewis Hamilton is a keményet kapta, a brit hat-hét körrel később állt ki friss gumikért. A holland addig jócskán faragott a hátrányából, a bokszmunkák után a korábbi másfél másodperces különbség 6,2-re nőtt. Hamilton azonban a fehér oldalfalú abroncsokon nagyon élt, alig négy kör alatt eltüntette a hátrányát, ezután látványos csata bontakozott ki a felek között.
Hamilton a felzárkózásban és a nagy csatározásban kezdte elhasználni a gumijait, érezhető volt, hogy ez erőből nem fog menni. A csapat bő húsz körrel a vége előtt ismét behívta a bokszba az ötszörös világbajnokot, meg is kapta a friss közepeseket. A Red Bull nem reagált erre a kerékcserére, amit Verstappen a rádión meg is kérdőjelezett később, hogy neki is be kellett volna mennie.
De Hamilton olyan szenzációs kivezető kört futott a friss közepeseken, hogy egyetlen kör alatt teoretikusan ellenfele elé került, így a Red Bull kényszerpályán volt, meg kellett próbálni végigmenni egy kerékcserével. Ez végül nem sikerült, nekik ugyanis nem volt már lehetőségük, a Mercedes viszont nem veszített pozíciót a második kiállással, így bátran kísérletezhetett Hamiltonnal.
„A pályán pozícióelőnyben voltunk, de úgy gondolom, a Mercedes autója egyszerűen gyorsabb versenytempóval rendelkezett ma, mint a miénk. Hosszú ideig egy másodperces hátránnyal követett minket Hamilton, ez lenyűgöző volt” – nyilatkozta Christian Horner a Sky Sports F1 adásában.
„Minden lehetőségük adott volt az ingyen kerékcserére (mivel a Ferrarik lemaradása ekkor már több, mint 35 másodpercre nőtt). Amikor Hamilton kijött, utána már értelmetlen lett volna behívni Maxet is, mert mindenképpen csak másodiknak jöhetett volna vissza, pedig Max mindent kihozott az autóból.”
„Kivezető körében Lewis már a második szektor végén is előrébb járt a számítások szerint, úgyhogy nem volt értelme feladni a pozíciónkat a pályán. Akkor már csak egyetlen lehetőségünk maradt, hogy megpróbálunk kitartani és elöl maradni. Egyetlen körrel később is késő lett volna kereket cserélnünk, nem maradtunk volna az élen.”
„A Mercedesnek nem volt mit vesztenie a második kerékcserével és végül ez a döntés kifizetődött nekik. Így is mondhatjuk, hogy Max pokoli hétvégét teljesített, ráadásul Valtteri Bottasszal szemben is hét pontra csökkentette a hátrányát” – fogalmazott Horner.