A pénteki nap esőzéseinek maximum már csak a gumifalakban van nyoma, a 34. Formula-1-es Magyar Nagydíj tűző napsütésben, minimális légmozgás mellett vett rajtot. A korlátok nélküli Monacónak is nevezett vonalvezetésen az élete első F1-es pole-pozíciójából induló Max Verstappen vágott neki a legjobb esélyekkel, a Mercedesekhez mért technikai hátrányát itt ellensúlyozza a szűk és kanyargós pálya.
A lámpák elalvását követően a holland tökéletesen védekezett a az Ezüst Nyilak ellen, Valtteri Bottas támadásait visszaverve az élen maradt. A finn volt a rajt egyik nagy vesztese, előbb csapattársa, Lewis Hamilton, majd a ferraris Charles Leclerc is megelőzte őt. A két Mercedes ráadásul össze is ért, ami Bottast korai bokszkiállásra kényszerítette, a 77-es autó egy perc hátrányban ért vissza a pályára. A mezőny hátsóbb része nagyobb balhé nélkül eljött.
A sor rendeződése utáni körök főként Bottas felzárkózásáról és egy-egy Daniel Ricciardo-féle bevetődésről szóltak. Elöl Verstappen hamar kiépített egy lélegzetvételnyi, ám nem túl megnyugtató szünetet Hamilton előtt, őket a Ferrari párosa egy nagyobb lemaradással követte. A középmezőnyt a McLaren két autója uralta a hatodik-hetedik helyen.
Az első tervezett kerékcserék a 22. körben kezdődtek meg, de az élen nem ez, hanem Hamilton egyre növekvő nyomása volt rivaldafényben. Verstappen a folyamatosan kopó gumikra panaszkodott, miközben a Mercedes egyre nagyobbra nőtt visszapillantó tükreiben. A Red Bull a 25. körben hívta ki pilótáját, a Mercedes viszont alternatív stratégiára váltott, és megpróbálta minél tovább kint hagyni Hamiltont. EKözben a Ferrarik annyira gyenge tempót diktáltak, hogy Verstappen a kiálláskor mindössze egyetlen pozíciót bukott.
Hamilton végül a 31. körben kapott friss Pirelliket, ezt követően pedig elképesztő tempóra kapcsolt. Verstappen 6 másodperces előnye 3 kör alatt elfogyott, a harcuk ekkor éleződött ki igazán. Az ötszörös világbajnok néhány célegyenesben megejtett pengeváltást követően még a négyesben, a Mansell-kanyarban kívülről is bepróbálkozott a holland mellett, de csodára még ő sem képes, a bukótérbe kihajtva pozíció helyett csak gumitörmeléket szerzett.
A Mercedes nem tudott mit kezdeni a Red Bull-lal, így lépett egy meglepőt: húsz körrel a vége előtt kihívta Hamiltont egy cserére közepes keverékekre, rászabadítva a pályára a Mercedes minden erejét. Mivel a Ferrari a közelében sem volt az első kettőnek, így az Ezüst Nyíl pozícióvesztés nélkül ejtette meg a kiállást. Hamiltonnak időmérős körökre volt szüksége a felzárkózáshoz.
Hátrébb Kevin Magnussen és Ricciardo a 14-15. helyen vívott vérre menő küzdelmet, amelyek bár pontot nem érnek, de annál látványosabbak voltak. Eközben elöl Hamilton sorra dobálta a leggyorsabb köröket, észvesztően közeledett az elsőhöz. Verstappen kemény gumijai egyre fogytak.
A végső összecsapás gyorsan jött, és annál gyorsabban végződött. A holland gumijaiból semmi sem maradt, Hamilton a 67. körben ellentmondást nem tűrően hagyta állva ellenfelét. Verstappen a kemény keverékekkel már a futamot sem tudta volna teljesíteni, ezért a Red Bull a végére felrakott neki egy szett lágyat, és ráment a plusz egy pontot érő leggyorsabb körre. A Ferrarisok között is történt egy helycsere, Vettel elvette a harmadik helyet Leclerc-től. A maranellóiak egy percet kaptak, a másik Red Bullban pedig Pierre Gasly egy kör hátrányban zárt csapattársához képest. Bottas a 8. helyig zárkózott fel.
A versenyről élő szöveges közvetítést is készítettünk, ez itt lapozható végig. A végeredmény: