Az utolsó körökig kiélezet küzdelmet hozott az első helyért az idei Magyar Nagydíj, Max Verstappen a rajttól kezdve egészen a 65. körig vezetett, ám a jobban taktikázó, emiatt óriási gumielőnyben levő Lewis Hamilton simán megelőzte az akkor már nagyon szenvedő hollandot. Hamilton erőből nem tudta megelőzni több kísérletből sem a Red Bullt, ám a csapat okos döntésének köszönhetően a plusz kerékcserével együtt is újra utolérte és akkor már simán kikerülte a második helyen végző és a leggyorsabb körös bónuszpontot is végül begyűjtő Verstappent. A Ferrarik bő egy perc hátrányban értek célba, ezúttal Vettel állhatott ismét dobogóra, de a győzelemért folyó csatához nem volt közük.
Hamilton már a rádión is megköszönte a stratégiai döntést, amely végül a győzelmet meghozta számára, az autóból kiszállva is rettentően boldog volt. „Fáradt vagyok, de ennek így is kell lennie. Nagyon hálás vagyok a csapatnak, hogy végig hittek bennem és azt kérték, hogy kockáztassak és az utolsó pillanatig a határon autózzak. Hetedik éve dolgozunk együtt, de ezt soha nem lehet megunni.”
„Remek érzés, hogy végig nyomhattam, ahogy csak akartam. Egész hétvégén jó volt a tempónk, az első abroncsaink ugyan időnként kicsit túlmelegedtek és a fékekkel is óvatosan kellett bánni, többször is hűtenem kellett. Nem hittem, hogy azt a tizenkilenc másodpercet le lehet dolgozni és az abroncsok bírni fogják, de a csapat mondta, hogy ne adjam fel, továbbra is nyomjam keményen és ennek meg is lett az eredménye. Minden köröm egy időmérős kör volt a második csere után, egyre közelebb kerültem Maxhez és végül megelőztem” – nyilatkozta a futamgyőztes Lewis Hamilton.
Verstappen nagyszerűen vezetett, de végül kénytelen volt megadnia magát a hatalmas gumielőnyben érkező ötszörös világbajnoknak. „Nem voltunk elég gyorsak, mindent megpróbáltam, hogy életben tartsam a kemény keverékű abroncsokat, de sajnos nem volt elég a végéig. Így is második lettem és a leggyorsabb kör is az enyém. Mindent összevetve jó hétvégénk volt.”
„Gratulálok Lewisnak, nagyszerűen vezetett. Végig ott volt a nyomomban és nagyon élveztem, hogy nyomás alá helyez. Nem mi nyertünk, de ez így is egy jó nap volt. Hogy mi hiányzott? A végén a kellő tapadás, ezen múlott. Megpróbáltuk egy kiállással végigvinni a versenyt, de ma a kettő jobban működött” – fogalmazott a második helyezett Verstappen, aki az első hely elvesztése után bejött friss, lágy abroncsokért és azonnal meg is futotta a leggyorsabb kört, amivel megkaparintotta a bónuszpontot.
Vettel örülhet a harmadik helynek, ebben a futamban nem volt köze a Ferrarinak az első két helyezéshez: „A negyedik helyen voltam a verseny legnagyobb részében, ezért nem nagyon volt mit vesztenem, sokáig kint maradtam az első szett gumin, amik elég jól bírták, ezért utána megkaphattam a lágyakat, amin keményen nyomhattam és sikerült feljönnöm a dobogóra. Örülök, hogy ma pezsgőzhetek, esélyünk sem volt felvenni a versenyt az első két helyezettel.”
„Most négy hét alatt kicsit feltöltődünk, utána pedig folytatódik a harc. Spa és Monza sokkal jobb lehet számunkra, bár nem tudjuk, milyen fejlesztésekkel jelentkezik a többi istálló, de a következő két pálya papíron mindenképpen jobban feküdhet a Ferrarinak. Most jöhet a pihenés, utána pedig remélem, hogy egy-két jó ötletet bevetve előrébb kerülünk” – tekintett előre Sebastian Vettel.