DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Sainz: Ijesztő, mekkorát léptek előre a többiek

Úgy tűnik, vége a McLaren egyeduralmának a középmezőnyben. Bár nemrég még a Red Bullt akarták szorongatni, most ismét hátrafelé kell nézniük. Carlos Sainz elhűlve nézi a riválisok javulását.

Az utóbbi két hónapban valamibe nagyon beletalált a McLaren-Renault, ugyanis a szoros középmezőny elejére tornászta fel magát és némi előnyre is sikerült szert tenni a közvetlen riválisok előtt, május vége óta egyértelműen kiemelkedett a wokingi istálló. Néhány hete már a Red Bullt igyekeztek célba venni az erősorrendben, ami viszont azóta erősen megváltozott, a bikák már szóba sem kerülnek, ugyanakkor a középcsapatok ismét felzárkóztak, sőt, úgy fest, hogy némelyik meg is előzte a McLarent.

Ez aggasztja Carlos Sainzot is, aki Silverstone után még nem igazán akart a Renault feltámadásával foglalkozni, mivel a Red Bullhoz, a Ferrarihoz és a Mercedeshez mérte istállóját. Hockenheim kijózanítóan hatott a spanyolra, aki most már elismeri, hogy a többiek utolérték a wokingiakat, sőt, kifejezetten ijesztő számára azt látni, milyen mértékű előrelépést tudhatnak maguk mögött az ellenfelek.

Elolvadt a McLaren előnye, sőt, az Alfa már talán előrébb is jár


Már a szabadedzések után érzékelte, hogy a McLaren előnye elillant, komolyan fejlesztett a Racing Point, a Renault, az Alfa Romeo és a Haas is. „Megnézve az időket, eléggé ijesztő számomra látni, hogy mekkorát lépett előre néhány csapat. Számítottunk arra, hogy feljebb jönnek, mert számos istálló ide időzítette új aerodinamikai csomagját. Mi Silverstone-ban jelentkeztünk ezzel, így ide semmi újat nem hoztunk” – magyarázta Carlos Sainz.

„Látva a Haas, az Alfa Romeo és a Racing Point előretörését, nagyon keményen kell dolgoznunk. Úgy gondolom, hogy valós képet látunk most az erőviszonyokról, mivel a riválisok jelentős újításokkal érkeztek ide Németországba. Az Alfán ugyan semmi különöset nem látok, így kevésbé értem a nagy javulást, igaz, ők inkább az előző versenyeken is apró lépésenként haladtak előre” – fogalmazott a spanyol pilóta.

Az időmérő edzésen Lando Norris már az első szakaszban kiesett (igaz, technikai hiba is hátráltatta), Sainz viszont a szoros mezőnyben is beverekedte magát a Q3-ba és a hetedik kockát szerezte meg (köszönhetően a két Ferrari meghibásodásának is). Egy Alfa Romeo és egy Haas is előtte végzett, valamint igen közel járt hozzá egy Racing Point és egy Renault is. Fel van adva a lecke a McLarennek.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: