DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Már sokkal jobb a Honda az egyenesben

Max Verstappen elégedetten számolt be a silverstone-i tapasztalatairól, ami a motorerőt illeti. Szerinte tavalyhoz képest sokkal jobb, mint a Renault-val, alig érzett lemaradást a hosszú egyenesben.

Már a Brit Nagydíj kvalifikációját követően is úgy gondolta a bő két héttel ezelőtt, Ausztriában diadalmaskodó holland, hogy ha nincs a „turbólyuk” miatti apró visszaesés, akár a pole-pozíció is meglehetett volna. Ezt leszámítva határozottan azt érzi, hogy a Honda-motor egyre erőteljesebb, Silverstone-ban is bizonyította, hogy alig maradt el az egyenesekben a legjobbaktól, ugyanakkor ez nem ment a kanyarsebesség kárára.

„Az elmúlt hétvégén nagyon jó kompromisszumot találtunk a jó kanyarsebesség és a remek egyenesbeli tempó között. Ha megnézik, jóval kisebb szárnyállással mentünk idén. Nem is maradtunk nagyon le az egyenesekben, de az autó a nagysebességű kanyarokban is kiváló maradt” – elemezte a helyzetet Max Verstappen.

A Red Bull-Honda már minden helyszínen veszélyes, nem csak a lassú, kanyargós pályákon


„Tavaly akárhogy próbáltunk játszani a szárnyakkal, az nem segített abban, hogy a hosszú egyenesekben gyorsabbak legyünk” – tette hozzá a holland, aki valóban szép előzéseket mutatott be az egyenesekben, többek között a két Ferrari ellen. Csapatfőnöke szerint a következő Honda-fejlesztés még ennél is jobbat hozhat, jövőre pedig már szeretnének bajnoki esélyesként pályára gurulni.

„Valószínűleg Monzában, vagy Spában fogunk ismét továbbfejlesztett motorokra cserélni, de ez még függőben van. Monza általában megfelelő hely arra, hogy bevállaljuk a rajtbüntetést. Úgy gondolom, még nagyobb motorteljesítményünk lesz onnantól, de a hátrányunkat mindenképpen tovább tudjuk faragni” – fogalmazott Christian Horner a Motorsport-Total című lapban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: