Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. július 21. vasárnap
F1

Szélsőséges és érthetetlen a Haas ingadozása

Minden biztató jel ellenére megint egy kijózanító pofont kapott a Haas istálló, hogy valami nagyon nem stimmel az autóval. Egyik pillanatról a másikra veszít óriási tempót és esik vissza a gép.

Tavaly kiemelkedően jó szezont teljesített a mindössze harmadik éve a száguldó cirkuszban versenyző amerikai istálló, kicsit kevesebb balszerencsével az összetett negyedik helyezés is meglehetett volna. Az idei évad is biztatóan kezdődött, a remek téli tesztek után Ausztráliában is sikerrel szerepelt a gárda.

Azóta viszont szinte semmi nem sikerül, a kvalifikációs és a versenytempó területén is megmagyarázhatatlan, hirtelen visszaeséseket produkál az autó, drasztikus tempóvesztéssel. Többször is előfordult már idén, hogy kiemelkedően jó időmérő edzés után a futamon csak visszafelé lépkedett Romain Grosjean és Kevin Magnussen is és végül messze a pontszerzők mögött értek célba.

Nagy-Britanniában a kvalifikáció egyik szakaszából a másikba lépve állt elő hasonló jelenség. „Nagyon frusztrált vagyok az időmérő miatt. A kezünkben volt a lehetőség, hogy a Q3-ba kerüljünk, az autó is jól futott. A Q2-ben mindkét szett gumival valami probléma volt. Az első köröm 1,2 másodperccel maradt el a korábbi leggyorsabb időmtől, szó szerint semmi tapadásom nem volt. Nem tudom, mi történt a színfalak mögött, nem működött rendesen semmi, képtelen voltam megismételni a Q1-es tempómat. Remélem, rájövünk, mi okozta ezt, mivel az autó képes lett volna a döntő szakaszba kerülésre” – panaszkodott az első szabadedzésen furcsa hibát elkövető és ezzel az első szárnyát megtörő Romain Grosjean.

Grosjean négy tizeddel elmaradt Q1-es körétől, nem először történik ilyen a Haasszal

„A melbourne-ivel azonos autóval mentem, ami a Q1-ben simán hozta a kilencedik helyet, jónak tűnik a csomag, még akkor is, ha az adatok azt mutatják, jóval kisebb leszorítóerővel rendelkezünk. Meg kéne fejteni, mi a különbség a két csomag között, akkor talán újra sikerülne plusz leszorítóerőt találnunk.” Grosjean a 14., Magnussen csak a 16. legjobb időt érte el, de leginkább a francia látványos visszaesését nem érti a csapatfőnök sem.

„A harmadik szabadedzés után egészen pozitívan láttuk az esélyeket, legalább az egyik autónk elég jónak tűnt. A kvalifikáció viszont egy csúnya, kijózanító pofon volt, az egyik autó a Q1-ben a másik a Q2-ben hullott ki. Óriási az ingadozás a köridőkben, Romain letett az asztalra egy igazán remek kört, majd hirtelen az autó teljesítményt vesztett. Meg kell vizsgálnunk, mit tehetünk. A pénteki, jól sikerült hosszú etapjainkat figyelembe véve reménykedhetünk, hogy vasárnap azért valamit így is elérhetünk” – fogalmazott Günther Steiner.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?