A juniorszériákban, illetve tavaly a Toro Rossónál is többször villantott nagyot a fiatal francia pilóta, ezért kaphatta meg a lehetőséget az anyacsapatnál úgy, hogy alig másfél évnyi tapasztalattal rendelkezett a száguldó cirkuszban. A tavalyi szárnyalást azonban idén látványos mélyrepülés követte, Gasly feltűnően elmarad csapattársa, Max Verstappen tempójától. Legutóbb, Ausztriában például a futamot megnyerő holland lekörözte Gaslyt.
Dr Helmut Marko, az energiaitalosok főtanácsadója „elfogadhatatlannak” nevezte az ifjú francia produkcióját és a nyári szünetig adott időt neki, hogy végre fokozza tempóját. A korábban egyszer már kirúgott, de végül visszacsábított, jelenleg a Toro Rossónál versenyző Danyiil Kvjatot tartják leginkább esélyesnek arra, hogy szükség esetén átvegye Gasly helyét a bikáknál. A csapatvezetés azonban egyelőre kiáll pilótája mellett és támogatja.
Az elmúlt hetekben azt kommunikálta az istálló, hogy Gaslynek leginkább az idei Pirelli abroncsokkal gyűlik meg a baja, képtelen a megfelelő hőmérsékletre melegíteni őket, ezzel pedig súlyos tizedeket veszít, mert nincs meg a megfelelő tapadás. Többek között ezért is akart a Red Bull is inkább visszaállni a 2018-as gumikra, de a szavazáson végül csak döntetlen született, így minden maradt a régiben.
A korábbi finn Formula-1-es pilóta is elgondolkodott azon, hogy a bikák ezúttal jóval türelmesebben kezelik Pierre Gasly szenvedését, mint a korábbi esetekben, amikor ennél kevesebbért is kirúgtak pilótákat. „A Red Bull általában egészen gyorsan reagál ilyen helyzetekben. Ha valaki nem hozza a kívánt szintet, nem sokkal később már ajtót is mutatnak neki” – mondta el Mika Salo a Sanomat című lapban.
„Szerintem a Red Bull tud valamit, amit mi még nem. A csapaton belül, biztos vagyok abban, hogy jól tudják, pontosan mi Gasly problémája, ezért lehet még mindig ott. Soha korábban nem volt ő lassú versenyző” – értetlenkedett a gyengélkedés miatt Salo.
A grandprix247.com értesülései szerint a csapaton belül egyébként is egyértelműen Max Verstappen a kedvezményezett, rá fókuszál igazán a gárda. Legutóbb, Ausztriában például Verstappen egy fejlesztett vezetőszárnnyal gurult pályára, amit Gasly még nem kaphatott meg. A helyzet hasonlít az évekkel ezelőtt tapasztalt előtérbe helyezéshez, amikor Sebastian Vettelt preferálták ilyen látványosan Mark Webberrel szemben. Lehet, hogy éppen ez az egyik oka Gasly harmatos teljesítményének?