Két évvel ezelőtt szó szerint nevetség tárgyát képezte a Honda gyenge és megbízhatatlan Formula-1-es erőforrása, senki nem akart szerződni a sakurai vállalattal, a McLaren pedig mindenáron szabadulni akart. Leginkább Fernando Alonso látszott kritikusnak, semmiképpen nem akart Honda-motoros autóval tovább versenyezni. Alonso egyébként a nem túl szép elválás ellenére a napokban gratulált a Hondának és további sikereket kívánt a továbbiakban.
A japánok is érzik, hogy ugyan valóban rengeteget fejlődtek az elmúlt két évben minden területen, még jócskán van mit behozniuk a Ferrari-Mercedes párossal szembeni hátrányból. Ez leginkább a kvalifikációs teljesítményben mutatkozik meg, mert hiába sikerült ebben a szegmensben is komoly haladást elérni, a két fő riválisnál az időmérős „parti mód” sokkal hatékonyabb.
Márpedig a jelenlegi Formula-1-ben, ahol nagyon nehéz előzni, elengedhetetlenül fontos a jó rajthely. Ez pedig további győzelmek záloga lehet. „Az időmérő edzéseken látunk kicsit nagyobb lemaradást a többiekkel szemben. A versenyen is van egy kicsi, de közel sem akkora, mint a kvalifikációkon” – ecsetelte véleményét Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es technikai igazgatója.
„Ez annyit jelent, hogy most leginkább az időmérős módra kell még jobban rágyúrnunk, de ez nem lesz könnyű. Megpróbáljuk annyira pengeélesen használni a motort a kvalifikáción, amennyire csak lehet, de ebben nem lesz egyszerű gyorsan magasabb szintre kerülni” – mutatta meg a fejlesztés útját a japán szakember.
A Honda bízik a már folyamatban levő további fejlesztésekben és azt remélik ezektől, hogy a Red Bull a folyamatos előrelépések segítségével további futamgyőzelmeket arathat még ebben az évben.