A száguldó cirkuszban látványosan kettészakad a pálya az elmúlt években. Míg 2012-ben még egy Lotusszal, egy Williamsszel, vagy egy McLarennel is lehetett nyerni (a Ferrarin, a Red Bullon és a Mercedesen kívül), most ez teljességgel lehetetlen. A Mercedes tarol évek óta, időnként néhány sikermorzsát sikerül a Ferrarinak és a Red Bullnak begyűjtenie, a többiek mélyen mögöttük, többek között a gyári Renault is.
A McLaren-Renault sokat javult tavalyhoz képest, de most sem képes felvenni a versenyt a három naggyal, az ő legyőzésükhöz versenyzői, vagy technikai hibára van szükség, akkora a különbség. Nem jó érzés Carlos Sainznak sem, hogy hiába teszik le a legjobbat az asztalra, a győzelemre abszolút semmi esélyük nincs. A spanyol szerint olyasmi modellben kellene gondolkodniuk, mint a MotoGP.
„Jól ismerem Carmelo Ezpeletát (a Dorna Sport elnökét) a MotoGP-ben. Rengetegszer beszélgettem már vele, hogyan oldotta meg és hogyan reagáltak a gyártók, hogy a szabályokkal szorosabbá kívánta tenni a mezőnyt, például az ECU-val” – nyilatkozta Sainz a Motorsportweek szakoldalnak.
„Az első visszajelzések egyértelműen nagyon szkeptikusak voltak, mostanra viszont boldogabbak, mint valaha. Sokkal több ember ellen harcolhatnak, ez pedig a márkák értékét még magasabbra emeli, még Marc Marquezt is boldogabbá teszi, hogy több különböző márka ellen csatázhat.”
„Ez nagyon jó példa és olyasvalami, amit nagyon szeretnék a jövőben a Formula-1-ben is látni. Nyilván nem lehet egyforma a két dolog, de remélem, hogy az F1 jövője olyan irányba tart, ahol sokkal inkább a pilóta lesz meghatározó és nem a gép, mint ahogy most történik” – mutatott rá Sainz.