Többször is megszokhattuk már, hogy egy-egy incidenst teljesen másképpen látnak az érintett istállók főnökei, ez Dr Helmut Marko esetében határozottan igaz. A Monacóban történtekről is homlokegyenest más a véleménye, mint az FIA képviselőinek.
Végig a győzelemért harcolhatott Max Verstappen – aki a hírek szerint véletlenül rossz motorüzemeltetési módban maradt, jelentős nyomatékot veszítve ezzel, akár ez is okozhatta, hogy végül nem tudott nyerni – ám korábban, a Valtteri Bottasszal történt koccanása miatt büntetésben részesült, így hiába intették le másodikként, csak negyedik lett.
A bikák főtanácsadója egyáltalán nem ért egyet a holland plusz öt másodpercével, sőt, a későbbi Hamilton-Verstappen összeérést is teljesen máshogy értékeli. „A stewardok nem éppen a legnagyobb rajongói Verstappennek, sokkal keményebben ítélkeznek felette, mint más versenyzők esetében” – nyilatkozta Marko a De Telegraaf című lapnak.
„Már Bottas előtt volt a kiengedéskor, de nyilvánvaló, hogy Max a versenybíróság szemével nézve nem tud semmi jót csinálni.” A futam hajrájában az első helyért harcolva az alagút után megpróbált beszúrni Verstappen, de Hamilton maradt a saját ívén, a két autó összeért, végül mindketten folytatni tudták, nem változott a sorrend.
A Red Bull-pilóta a rádión panaszkodott, hogy szerinte a világbajnoki éllovast büntetni kellene, amiért ráhúzta a kormányt, amikor már mellette volt. Helmut Marko még ennél is tovább ment, úgy véli, Hamilton azért nem kaphatott büntetést, mert Niki Lauda tiszteletére piros sisakban versenyzett. Élesen megfogalmazott vélemény, de a főtanácsadótól ez már szinte megszokott.