A nyugodt természetű, huszonegy éves monacói pilóta éppen hazai közönség előtt volt kénytelen hatalmas csalódással tudomásul venni, hogy a Scuderia ismét csúnyán elszámolta magát, ami a stratégiát illeti, ezzel pedig mindössze a 16. rajtkocka jut számára a vasárnapi futamon. Monte-Carlo pedig olyan helyszín, ahol előzni szinte lehetetlen, így nemigen megoldható nehézségek elé állította a csapat az FP3 leggyorsabbját.
Az időmérő edzés első szakaszának vége felé már látszott, hogy a középcsapatok komoly javításokkal jelentkeznek. Érezte a veszélyt Charles Leclerc, aki többször is rákérdezett a mérnökeinél, hogy biztosan jó döntés-e, ha nem mennek ki az utolsó percekre. Mivel a csapat magabiztos volt a továbbjutást illetően, a monacói ölbe tett kézzel kényszerült végignézni, ahogy szép lassan kipenderítik a legjobb tizenötből.
Az ifjú Ferrari-pilóta egyáltalán nem érti, miért nem küldte ki a Ferrari egy újabb gyors körre. „Amikor még továbbjutásra álltam, akkor is megkérdeztem, hogy biztosan továbbmegyünk-e ezzel az idővel, de azt mondták, hogy szerintük igen. Még egyszer rákérdeztem, hogy nem kéne-e újra kimennünk, de igazi választ nem kaptam rá” – füstölgött a Q1-es kiesés után Charles Leclerc.
„Egyelőre nem rendelkezem részletes magyarázattal erre a stratégiai hibára, de nagyon nehéz ezt lenyelnem most. A mérlegeléssel nem vesztettünk sokat, bőven lett volna még időnk újra kimenni a pályára. Még jócskán volt üzemanyag is az autóban, tényleg csak kereket kellett volna cserélni. Magyarázatot várok erre, most nem is tudom, mit mondjak.”
Milyen reményei maradtak a szűk, lassú, kanyargós pályán a 16. rajthelyről indulva? „Remélhetőleg az eső, mert akkor nagy lutrivá válhatna a verseny. Ha száraz időben megyünk, akkor nagyon unalmas lesz. Rengeteg kockázatot kell vállalnom, úgy gondolom, talán még az ütközés rizikóját is fel kell vállalnom. Ne feledjük, ez az a helyszín, aki egyszerűen lehetetlen előzni, így extrém dolgokba is bele kell mennem” – tekintett előre a csalódott Leclerc.
Éppen Monacóban nyilatkozta azt Mark Webber, hogy az utóbbi időben többször is szervezetlennek látja a Ferrarit. A szombati eset azt jelzi, az ausztrál pilótának igaza van.