Az idei év egyelőre nem a japán gyártó motorhibáiról szól, Barcelonában azonban Max Verstappennél elszállt az erőforrás már az első szabadedzésen. Öröm az ürömben, hogy a pénteki edzésnapra a korábbi, első specifikációs, már sokat futott egységet kapta a két Red Bull, amit szombatra egyébként is kicseréltek volna a frissebb variánsra.
Ezzel a motorral teljesítette Max Verstappen és Pierre Gasly az első három versenyhétvégét, Bakuban viszont már az új, Spec-2 kódnévvel ellátott, fejlesztett verziót használták a pilóták. Pénteken még a régi motorral terveztek, a franciánál sikerült is végigvinni mindkét szabadedzést, Verstappennél viszont nem.
Az FP1 végén olajszivárgást észleltek a mérnökök az erőforrásnál, ami szerintük komolyabb meghibásodásra utal, így nem kockáztattak, már a második edzés előtt kivették a régi motort és a csak szombattól bevetni tervezett újabbat szerelték a helyére. A művelet természetesen nem jár rajtbüntetéssel, mivel mindkét egység használatban volt már korábban.
„Az első edzés alatt jelentkező olajszivárgás miatt kényszerültünk kicserélni Max (Verstappen) autójában az erőforrást. Az FP1-et mindkét Red Bull az első specifikációs motorral kezdte meg, úgy terveztük, hogy a nap végén, este cseréljük csak ki a motorokat a Spec-2-esre” – ismerte el Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es főnöke.
„Max motorcseréje így egy szabadedzéssel korábban történt, mint ahogy szerettük volna. Pierre az egész napot végighúzta a régi erőforrással, de holnapra neki is az új lesz az autóban, ahogy eredetileg is terveztük. Hogy mi okozta az olajszivárgást, majd a további vizsgálatok fogják megállapítani” – magyarázta a japán szakember.