A magas pozíciókban levő forrásokon alapuló cikk szerint, amely a racefans.net-en jelent meg, Toto Wolff szerződése a 2020-as évad végén lejár a Mercedesszel. Az osztrák eladhatja 30 %-os részesedését a csapatban az anyacégnek, és új állás után nézhet. Az értesülések szerint ugyanekkor távozik Chase Carey a Formula-1 vezérigazgatói posztjáról. A forgatókönyv szerint helyét Wolff töltené be, míg Carey az elnöki tisztségben maradna.
De mit szólna mindehhez a Ferrari? Az olasz istálló aligha nézné jó szemmel, ha legfőbb riválisának csapatfőnöke egyik napról a másikra a sportág vezető pozíciójába lépne elő. És nem is csak tétlen szemlélődésről van szó: a Ferrarinak nagyobb beleszólási joga van a Formula-1 irányításába, mint bármely másik csapatnak.
A szaksajtóban előkerült a Forbes magazin korábbi cikke, amely a Ferrari különleges státuszának kiterjedtségéről rántotta le a leplet még akkoriban, mikor a Formula-1 tőzsdére vitele volt napirenden, és kiadtak egy prospektust a világbajnokság szervezeti felépítéséről és működéséről.
Kiderül belőle, hogy a Scuderia részt vehet az auditálási, etikai és kinevezési bizottságokban, valamint az olyan állandó vagy alkalmi bizottságokban, melyeket a vállalkozás stratégiai fejlesztésének ellenőrzése céljából hoztak létre. Különösen érdekes ez a részlet: „A legrégebbi csapat igazgatójának hatása lesz a Csoport vezérigazgatójának eltávolítására vagy kinevezésére a Kinevezési Bizottság tagjaként.”
Sőt mi több, kiderül, hogy az F1-nek „meg kell szereznie a Ferrari írásos beleegyezését, mielőtt bármely személyt vezérigazgatónak neveznénk ki, amennyiben az elmúlt öt évben vezető igazgatói pozíciót foglalt el vagy 5 % vagy nagyobb tulajdonrésszel rendelkezett bármely csapatban vagy autógyártóban, amely 5 % vagy nagyobb tulajdonrésszel rendelkezik egy csapatban vagy egy csapat motorbeszállítója.”
Bár a fenti állítások a 2009-es Concorde-szerződésen alapulnak, amely 2012-ben lejárt, az ezt követően csapatokkal aláírt kétoldalú megállapodások ugyanezeket a feltételeket vitték tovább. Ezek a szerződések éppen 2020 végéig érvényesek, az újratárgyalás egyik fontos pontja pedig a Ferrari kivételes pozíciója. A vétójogot a felsőbb szinten sokan idejétmúltnak tartják – az FIA elnöke, Jean Todt is –, a patinás olasz istálló azonban természetesen ragaszkodik különleges előjogaihoz.