DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Leclerc még egyáltalán nem adta fel

Charles Leclerc összességében elégedett lehet azzal a teljesítménnyel, amit eddig a Ferrarinál nyújtott, bár természetesen néhány dolgot másképp tenne, ha visszamehetne az időben.

Története második legfiatalabb pilótáját szerződtette az idei évben a Scuderia, a huszonegy éves monacói pedig nem is okoz eddig csalódást. Sőt, a jó ideje formán kívül versenyző Sebastian Vettel mellett is kitűnő produkciót nyújt, bár itt-ott becsúszik az ifjonci hév miatt egy-egy hiba.

Nem mondhatnánk, hogy 2019-ben eddig a szerencse fia lenne Charles Leclerc, Bahreinben egy megérdemelt győzelemtől esett el, mert a hajrában a Ferrari motorja rakoncátlankodni kezdett, így hiába a stabil előny, a drasztikusan lelassuló autó miatt csak harmadikként végzett. Bakuban szintén jó esélyei voltak, ám a Q2-ben egy felesleges baleset miatt eldobta a pole-pozíciót és ezzel együtt a győzelem lehetőségét is.

„Összességében elégedett vagyok azzal, amit eddig nyújtottam. Bakuban persze nem úgy sikerültek a dolgaim, ahogy szerettem volna. A szombati időmérőn hibáztam, ami teljesen megváltoztatta esélyeimet a futamra. Időnként megtörténik, jobb, ha továbblépünk” – idézi Charles Leclerc-t a grandprix247.com szakportál.

„A másnapi versenytempónk kifejezetten jó volt, de most már igyekszem a jövő heti, barcelonai hétvégére összpontosítani. Természetesen, ha újraírhatnám a történetet, a bakui csattanást kitörölném belőle. Úgy vélem, a pole-pozíció abszolút elérhető lett volna. Igaz, azt nem tudhatjuk, hogy esetleg nem tartottak volna-e fel az utolsó menetnél, de mindenképpen sokkal jobb rajthelyről indulhattam volna, más stratégiával, jobb esélyekkel.”

Leclerc bízik saját és csapata gyors fejlődésében


„Amit a rádióban mondtam a baleset után, spontán reakció volt, nem arra szántam, hogy utána ezt a világban közvetíteni fogják. Pályafutásom eleje óta mindig nagy igényeim voltak saját magammal szemben, mindig tanulni akarok a hibáimból, hogy még egyszer ne ismételhessem meg.”

A barcelonai tesztek után jóval esélyesebbnek tűnt a Ferrari a riválisoknál, azóta azonban nagyot változott a világ. „Úgy vélem, jócskán tudunk javulni a versenytempó tekintetében. A különböző pályaviszonyokhoz nagyon precízen kell tudni beállítani az autót, hogy az igazán hatékonyan működjön. Ha nem vagyunk a tökéletes tartományban, rengeteg időt veszítünk, de az autóban hatalmas potenciál van.”

„Ausztráliában és Kínában jobb volt a Mercedes, Bahreinben mi voltunk gyorsabbak és komoly ütőkártyánk volt Bakuban is, de sajnos az én hibámból ez elszállt. Még tizenhét verseny hátra van, bármi lehetséges, hiszek a fordításban és szerencsére a csapat is így gondolja. Még rengeteget fejlődhet az autó, remélem gyorsan megtaláljuk a megfelelő megoldásokat.

„A téli teszteken mi voltunk a leggyorsabbak Barcelonában, de ne tulajdonítsunk túl nagy jelentőséget a februári és márciusi köridőknek. Láthatjuk, hogy a Mercedes jócskán tartalékolt és nem mutatta meg valódi erejét. A pályát egyébként szeretem, de mindenki ismeri, mint a tenyerét, így nem lesz könnyű megmondani, ki is van előrébb, ádáz harcra számítok” – tekintett előre Leclerc.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: