A tavalyi évben Austinban találkozhattunk hasonló jelenséggel, igaz, az verseny közben történt a Racing Point és a Haas érintettségével, ráadásul akkor pontokat vesztett Esteban Ocon és Kevin Magnussen is. Ezúttal Pierre Gasly teljesen tét nélkül gurult pályára az Azerbajdzsáni Nagydíj időmérő edzésén, mivel egy korábbi figyelmetlensége miatt már egyébként is tudta, hogy csak a mezőny után rajtolhat.
Gasly azért pályára vitte Red Bullját az időmérő edzés első szakaszában és a Q1 legjobb idejével jelentkezett. Igaz, látványosan szerencsés és hatékony szélárnyékot kapott az egyik Racing Point versenyautótól, ami az egyenesbeli végsebességén is erősen meglátszott. Végül azonban ez kissé megzavarta elektronikájának programozását, egészen minimálisan túllépte a megengedett üzemanyaglimitet, így eredményét utólag törölték (egyébként sem számított).
A csapatfőnök magyarázatot adott a szabálytalanságra. „Az üzemanyag-áramlási műszernek alapesetben is van egy minimális kilengése, abban a bizonyos körben pedig rendkívül jó szélárnyékot kapott Pierre a Racing Pointtól. A limiter már a maximumon állt, de a hatalmas rezonancia a maximális érték alá, illetve fölé vitte néhány pillanatra a műszert nagyjából 0,02 grammal, vagy valami hasonlóan kis mértékben” – magyarázta Christian Horner.
„Tehát a teljesítmény tekintetében abszolút semmilyen hatása nem volt, de a helyzet egyértelmű, az FIA ezen a területen zéró toleranciát hirdetett, úgyhogy bűnhődtünk. Utána megváltoztattuk a kódot (hogy ne ismétlődhessen meg újra az eset), de ezért külön megbüntettek, mivel a parc fermé szabályai szerint ilyenkor büntetés nélkül már nem nyúlhatunk az autóhoz.”
„Gasly ezúttal remekül vezetett, jól alakultak a dolgai, már biztos volt a hatodik hely, de sajnos az autó nem ért be a célba a kardántengely meghibásodása miatt. Összességében viszont egyértelműnek tűnik, hogy jó irányba haladunk” – dicsérte csapata és pilótája teljesítményét Horner.