Pierre Gasly először nyújtott meggyőző teljesítményt idén, az eddig a Red Bull-lal csak szenvedő francia a bokszutcából rajtolva a hatodik pozícióig verekedte előre magát, miközben abroncsait is remekül megóvta. A verseny utolsó harmadában azonban kardántengelye beadta a kulcsot, megálló autója okozta a virtuális biztonsági autós időszakot.
„Az újraindítás után egy ideig szenvedtünk, hogy újra felmelegítsük az abroncsainkat (előtte Verstappen egyre inkább felzárkózott Sebastian Vettelre), de Pierre technikai gondja miatt nem akartunk kockáztatni Maxnél” – nyilatkozta a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner.
„A kardántengely szállt el, még nem tudjuk, miért. Ezt látva nem akartunk felesleges rizikót vállalni Verstappennél. Kicsit frusztráló, hogy zsinórban harmadszor maradunk le egyetlen pozícióval a dobogóról és végzünk negyedikként. Ugyanakkor úgy gondolom, nagyon erős versennyel jelentkeztünk Bakuban.”
Fel sem merült a bikáknál, hogy Verstappennel esetleg harcba indulnak a leggyorsabb körért egy extra kerékcserével? „Ha egy normál biztonsági autós fázis lett volna, kereket cseréltünk volna, de a VSC miatt nem láttuk értelmét egy újabb kiállásnak. Nem volt már több vadonatúj lágy szettünk, hogy a leggyorsabb körért mehessünk, ráadásul nem akartuk extra terhelésnek kitenni a kardántengelyt a másik autónál is egyetlen pontért, ami adott esetben tizenkét pont elvesztését okozhatta volna” – magyarázta Horner.