Steward
Bognár Viktor
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. május 23. csütörtök
F1

Verstappen: Inkább a büntetés, csak erős legyen a motor

Max Verstappen teljes mellszélességgel támogatja a Honda évközi gyakoribb motorfejlesztéseit. Nem érdekli, ha kicsit később rajtbüntetésekkel fizet ezért, de az erőforrás legyen csak erős.

Nem kezdte rosszul a 2019-es évet az új Red Bull-Honda szövetség, igaz, kiemelkedően jól sem. Ausztráliában rögtön egy bravúros dobogós helyezéssel indított Max Verstappen úgy, hogy még a második helyezett Mercedes-pilótára, Lewis Hamiltonra is veszélyes volt. A rosszindulatú várakozások ellenére az erőforrás megbízhatóan és jól teljesít, egyszer sem lépett fel motorhiba verseny közben sem a Red Bullnál, sem a Toro Rossónál.

Egy apróbb vezérlési problémára azonban rábukkantak a japán mérnökök, ezért kicsit előrébb hozták legújabb fejlesztésű, Spec-2-es elnevezésű motorjuk bevetését, már ezen a hétvégén élesben használni fogja mindkét istálló. Ha rajtbüntetés nélkül szeretné egy csapat végigvinni az évadot, akkor átlagosan hét versenyhétvégét kellene kibírnia egy-egy erőforrásnak, ez a Hondánál egyáltalán nem volt meg (Baku még csak a negyedik helyszín idén), igaz, a régi motorok elvileg még szintén használhatóak.

Tavaly a Renault-val többször meggyűlt Verstappen baja

Ebből könnyen kiszámolható, ha ilyen ütemben cserélgetik újakra a motort a Red Bullnál és a Toro Rossónál, az idény második felében többször is rajtbüntetés sújtja majd az érintett pilótákat. Max Verstappen ennek ellenére maximálisan támogatja a Honda erőfeszítéseit, szerinte sokkal fontosabb, hogy igazán nyomhassa neki, ráadásul hátulról rajtolva is végezhet dobogón az ember.

„Tulajdonképpen boldog vagyok, mert a Honda valóban kőkeményen dolgozik a fejlesztésekkel, ez pedig csak jót jelent nekünk. Úgy vélem, tavaly megmutattam, hogy még hátulról rajtolva is bárki dobogón végezhet, mint én Austinban, ezért nem hiszem, hogy ez akkora problémát jelentene” – idézi Verstappent a Motorsport.com szakoldal.

„Sokkal boldogabb leszek, ha a szezon végén azt mondhatjuk, láthatóan csökkentettük a hátrányunkat a Mercedesszel és a Ferrarival szemben a lóerők tekintetében, mivel jóval több motort használtunk. Ez teljesen rendben van. A mostani frissítés inkább a megbízhatóságot hivatott segíteni, a teljesítményben csak kevés előnyt hoz majd. De folyamatosan dolgoznak a jobb és jobb motorkoncepcióért. Örülök, hogy így tesznek, remélhetőleg a mostani motort már hosszabb ideig használhatjuk, mint az előzőt, igaz, még az első variáns is akár használható lenne.”

Idén a Honda egyelőre megbízhatóan és jól teljesít, de később szinte biztosan rajtbüntetések jönnek

„Hogy csökkentettük-e a hátrányunkat a riválisokhoz képest? Attól függ, honnan nézzük. A Mercedesszel szemben mindenképpen, de a Ferrari-motor jócskán előttünk jár, igaz, ők a többiek előtt is. Óriási előnyben vannak, valamit nagyon eltaláltak, de mi még keményebben próbálunk dolgozni, hogy hozzájuk is közelebb kerüljünk.”

„Most közelebb vagyunk a Mercedeshez, de nehéz megmondani, mert mindenki folyamatosan fejlődik. Eddig nem lehet panaszom, egyszer harmadik és kétszer negyedik lettem, kiesés nélkül, ez pedig néha fontosabb, mint találni egy extra tizedmásodpercet, de állandóan lerobbanni. A versenytempónk igen jónak mondható, a kvalifikáción jelenleg kiemelkedik a Ferrari. Viszont ha a Ferrari találhatott valamit, ez plusz motiváció a Honda számára is, hogy még keményen dolgozzanak, hiszen ők is bármikor igazán beletalálhatnak” – tette hozzá a Red Bull holland pilótája. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?