Amióta a hibridéra beköszöntött a száguldó cirkuszban, a Renault nem sok sót evett meg a Mercedes és a Ferrari mellett. Már a kezdetektől az Ezüst Nyilak kiemelkedtek a teljes mezőnyből, három év után pedig a Scuderia is felzárkózott és szorongatni kezdte a Lewis Hamilton-Valtteri Bottas párost.
A Renault-nak csak elvétve jutott néhány futamgyőzelem a Red Bull segítségével, most pedig, hogy az energiaitalosok a hosszú sikertelenség láttán (a szintén nem sokat mutató) Honda-motorra váltottak, a franciák számára gyakorlatilag elérhetetlenné vált még a dobogós helyezés is. Teljesen áttervezett erőforrással vágtak neki a 2019-es évnek, ami végsebességben és teljesítményben közelebb került a riválisokhoz, ám a megbízhatóságával még komoly gondok vannak.
Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg a lehetséges hatból négyszer nem látta meg a kockás zászlót (ebből háromszor motorhiba miatt), Alain Prost szerint azonban ez jelenleg elkerülhetetlen, a fejlődési ütem növelése miatt a határon táncolnak és ezért egy ideig több a meghibásodás, de később ez kifizetődhet.
„Tudjuk, hogy folyamatosan a határon vagyunk. A megbízhatósági problémák időnként elkerülhetetlenek, ez a játék része, el kell fogadnunk. De eljön az idő, amikor újra miénk lesz az egyik legjobb motor a Formula-1-ben. Senki nem beszél róla, de rendelkezünk a megfelelő adatokkal, lépésről lépésre haladunk és véghez is visszük” – fogalmazott a Renault szaktanácsadója.
Többen kikezdték már az új igazolást, Daniel Ricciardót, hogy nem teljesít megfelelően a francia gyári istállónál, ám a „Professzor” őt is védelmébe vette. „Ricciardo még elmarad a várakozásoktól? Óhatatlan, hogy időnként megtörténik az ilyen. A Red Bull filozófiája egészen eltérő, így elég nehéz hirtelen egy új csapatban.” Prost nemrég elismerte, hogy idén nem sikerült (eddig) közelebb kerülni az élcsapatokhoz, de bízik a további fejlesztésekben.
A négy kiesés ellenére a Renault (köszönhetően a riválisok szintén ingadozó teljesítményének) egyelőre idén is az összetett negyedik helyén tanyázik a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull mögött. Igaz, annyira szoros a helyzet, hogy még a nyolcadik helyezett Racing Point is mindössze öt egységgel jár a franciák mögött. Valóban képes lehet a Renault záros határidőn belül olyan motorral jelentkezni, ami igazán felveszi a versenyt a Ferrari-Mercedes párossal?