Először csak pletykaszinten merült fel, majd a hét közepén el is ismerték a felek, hogy az anyagilag ellehetetlenülő Force India felvásárlásával létrejött Racing Point az elmúlt években használt (Kölnben található) Toyota-szélcsatornát lecseréli és inkább a Mercedesét használja, pontosan úgy, ahogy például a Haas a Ferrari szélcsatornájával is teszi.
Több szakember és a sajtó is azonnal arra következtetett, hogy a Mercedes is beáll a Red Bulltól és a Ferraritól évek óta látható modellt alkalmazók közé és az RP-ből a német gyártó fiókcsapata válik, ami mindkét fél számára előnyös. A Mercedes csapatfőnöke szerint azonban az ő helyzetük teljesen eltér a másik két istállóétól.
„Nem arról van szó, hogy a Haas-Ferrari megoldását alkalmaznánk mi is, mivel a Haas az együttműködés kezdetén új csapat volt, még csak a tervezőasztalon létezett. A Racing Pointnál dolgozó srácok azonban régóta jelen vannak a Formula-1-ben” – idézi Toto Wolffot a Motorsport.com szakoldal.
„A mi modellünk nagyon eltérő. Andy Green (az RP technikai igazgatója) és gárdája pontosan tudja, mit szeretne elérni az autóval, saját útjukat járják egységes technikai stábjukkal” – tette hozzá Wolff. A másik érintett istálló sem véli úgy, hogy bármiféle B-csapatos megoldásról lenne szó.
„Pusztán hatékonysági okokból váltunk a Brackley-ben található Mercedes-szélcsatornára még idén. Az aerodinamikai fejlesztőközpontunk Brackley-ben van, ahogy a Mercedes szélcsatornája is, sokkal könnyebb ott tesztelnünk, mint Kölnben. Felmerült lehetőségként a váltás, mi pedig éltünk az egyértelműen előnyösebb variációval” – erősítette meg Andrew Green.